کمپانی Virtualeap با موسسان ایرانی، هکاتون جهانی WebVR را برگزار می کند

سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ادورامدیا به عنوان یک کمپانی که توسط چند متخصص ایرانی فعالیت می‌کند، در قالب همکار فناوری و توسعه‌دهنده‌ی پلتفرم هکاتون جهانی WebVR فعالیت خواهد کرد.
تبلیغات

از هفته‌ی گذشته هکاتون جهانی WebVR آغاز به کار کرده است. کمپانی ادورامدیا به عنوان توسعه‌دهنده و همکار بخش فناوری، در نظر دارد با استفاده از پلتفرم آنلاین خود مفهوم هکاتون را گسترش دهد و طیف بیشتری از مخاطبان در دنیای اینترنت را به سمت خود جلب کند و همچنین تأثیر صنعت واقعیت مجازی را در پلتفرم وب نمایش دهد. شرکای فنی هکاتون مورد نظر شامل موزیلا، گوگل و مایکروسافت هستند که برای پشتیبانی از WebVR به منظور ایجاد یک جهش بزرگ در این صنعت گرد هم آمده‌اند.

وب وی آر (WebVR) یک API توسعه‌یافته مبتنی بر جاوا اسکریپت است که پشتیبانی از گجت‌های واقعیت مجازی نظیر وایو اچ‌تی‌سی، ریفت آکیولس یا کاردبورد گوگل را از طریق مرورگر در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.

محمد حمدی مؤسس Virtualeap و هماهنگ‌کننده‌ی هکاتون در این خصوص می‌گوید:

ما درصدد بسیج کردن جامعه‌ی WebVR و همچنین شناسایی و جذب نخبگان هستیم که در نتیجه‌ی آن بتوانیم ایده‌ها و اپلیکیشن‌های جدید واقعیت مجازی را توسعه دهیم.

در کنار هکاتون اصلی، بانک ING نیز به عنوان اسپانسر، رقابتی را پشتیبانی می‌کند که به‌صورت موازی در کنار هکاتون اجرا خواهد شد. در این رقابت که می‌توان از آن با عنوان میکرو-هکاتون یاد کرد، تیم‌ها از سراسر دنیا گرد هم می‌آیند تا روی این موضوع که چگونه واقعیت مجازی می‌تواند حوزه‌ی پولی را تحت تأثیر قرار دهد، به بحث بپردازند و کاربردهایی از واقعیت مجازی در این حوزه را نمایش دهند. در روزهای آینده چالش‌هایی که تیم‌ها باید با آن‌ها روبرو شوند، اعلام خواهد شد.

ایوار ویرسما مدیر ارشد نوآوری در ING در این خصوص می‌گوید:

استراتژی ING به خدمت گرفتن نوآوری برای مشتریانمان است. ما انتظار داریم با استفاده از پتانسیل WebVR، تجربه استفاده از سرویس‌های مالی را متحول و تعامل با این سرویس‌ها را وارد مرحله‌ی جدیدی کنیم.

تیم‌های دانشجویی از دانشگاه‌های معتبر جهان نظیر AR/VR Student Alliance‌ از هاروارد، Rabbit Hole VR  از استنفورد و @VR از MIT برای شرکت در این هکاتون به‌صورت رسمی اعلام آمادگی کرده‌اند، حال آنکه تیم‌هایی متشکل از فارغ‌التحصیلان و متخصصان این حوزه نظیر مرکز فناوری‌های سرگرمی از دانشگاه کارنگی ملون نیز در هکاتون شرکت خواهند کرد.

از جمله‌ی اکوسیستم‌های شریک در این هکاتون باید به برنامه‌ی VR First کرایتک و 3D Design کمپانی Sketchfab اشاره کرد.

هکاتون مورد نظر به‌صورت آنلاین در ۹۰ روز برگزار می‌شود تا از این طریق تیم‌ها بتوانند رأی مورد نیاز خود را پس از ارسال محصول توسعه‌یافته در طول زمان باقی‌مانده، جمع‌آوری کنند. ضرب‌الاجل تعیین‌شده برای ارسال سرویس‌ها اول فوریه یا ۱۳ بهمن‌ماه سال جاری است که پس از آن تیم داوری متشکل از متخصصان این حوزه با بررسی ۱۰ محصول برتر، برندگان رقابت را مشخص خواهند کرد.

شرکت‌کنندگان می‌توانند ایده‌های خود را در شاخه‌های مختلفی نظیر بازی، مهندسی و علوم، مالی، پزشکی و سلامت، تحصیلات، هنر و صنایع دستی، تبلیغات و بازاریابی، ورزش و صنعت در سایر حوزه‌هایی که در وب‌سایت Virtualeap تشریح شده‌اند، پیاده‌سازی و در این هکاتون شرکت کنند.

از جمله‌ی متخصصان حاضر در تیم داوری باید به افرادی نظیر تونی پاریسی، دیمون هرناندز و شون وایت اشاره کرد که هر یک کارنامه‌ی موفقی در حوزه‌ی واقعیت افزوده و واقعیت مجازی دارند.

شون وایت، عضو تیم داوری و یکی از مدیران ارشد موزیلا در مورد هکاتون و واقعیت مجازی می‌گوید:

واقعیت مجازی به سرعت در حال تغییر است که این تحول شامل کاربری، سخت افزار و حتی نحوه تعامل است. در موزیلا ما WebVR را توسعه دادیم تا این قدرت را در اختیار کاربران قرار دهیم که تجربه‌ی شخصی خود را با واقعیت مجازی در اینترنت شکل دهند. به عنوان یکی از داوران هکاتون وب وی آر، از انجام آزمایش‌ها در این حوزه‌ها و انعکاس ابعاد خلاقانه و خاص وب، بسیار هیجان زده هستم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات