سامسونگ از طریق روزنامه های آمریکایی از کاربران عذرخواهی کرد

سه‌شنبه ۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
انفجار گلکسی نوت ۷ و مشکلاتی که در ماشین‌های لباسشویی سامسونگ به وجود آمد، این شرکت کره‌ای را شرمنده کردند. حال سامسونگ در روزنامه‌های آمریکایی از مشتریانش عذرخواهی کرده است.
تبلیغات

همان‌طور که احتمالا تاکنون متوجه شده‌اید، چندی پیش سامسونگ محصولی را با نام گلکسی نوت ۷ عرضه کرد که با استقبال نسبتا خوبی مواجه شد؛ اما مدتی بعد تعدادی از آن‌ها بنا به دلایلی منفجر شدند. سامسونگ بعد از این اتفاق مجبور شد تمام گوشی‌های گلکسی نوت ۷ عرضه‌شده را جمع‌آوری کند. حال سامسونگ برای به دست آوردن حسن‌نیت مشتریانش اقدام به عذرخواهی رسمی در این خصوص کرده است. چند روز پیش این شرکت در سه روزنامه بزرگ و پرتیراژ آمریکا به‌صورت تمام صفحه از کاربرانش عذرخواهی کرد. روزنامه‌های وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز و واشنگتن پست از این جمله بودند که سامسونگ از طریق آن‌ها از مشتریان انگلیسی‌زبانش به‌طور رسمی بابت اتفاقاتی که پیش آمده‌اند عذرخواهی کرده است. این عذرخواهی توسط Gregory Lee امضا شده و گفتنی است که وی مدیرعامل سامسونگ الکترونیک در آمریکای شمالی است. در ادامه می‌توانید بخشی از متن این عذرخواهی را مطالعه کنید:

یکی از اصلی‌ترین اصول در مأموریت ما این است که بهترین محصولات را در خصوص ایمنی و کیفیت در اختیار کاربرانمان قرار دهیم. اخیرا ما در این خصوص کوتاهی کردیم؛ به همین دلیل ما واقعا متأسفیم. ما بخش‌های مختلفی از آن دستگاه را بررسی کردیم که در این بین می‌توان به سخت‌افزار، نرم‌افزار، فرآیند تولید و به‌طور کلی بخش باتری اشاره کرد. ما تا جایی که ممکن بود سریع اقدام کردیم اما ارائه پاسخی صحیح در این خصوص نیازمند زمان است.

این شرکت اعلام کرده است که همچنان روی فرآیند تولید و توسعه این محصول مطالعه می‌کند تا کاملا متوجه شود که چه موضوعی باعث منفجرشدن این دستگاه می‌شد. گلکسی نوت ۷ که ابتدا در ماه آگوست عرضه شد؛ دارای مشکلات جدی در زمینه طراحی بود که همین موضوع باعث می‌شد تا به‌شدت داغ شود. سامسونگ به همین منظور در ابتدای ماه سپتامبر میلیون‌ها نسخه از این دستگاه را در جریان یک فراخوان جمع‌آوری کرد. سامسونگ بعد از این فراخوان، نسخه‌های جدیدی از این دستگاه را در اختیار مشتریانش قرار داد؛ اما بعد از اینکه مشکل قبلی دوباره مشاهده شد و تنها یک ماه بعد از عرضه مجدد، کاملا تولید این محصول را متوقف کرد. بر اساس ادعای این شرکت، تا هفته گذشته حدود ۸۵ درصد از کل گوشی‌های گلکسی نوت ۷‌ عرضه‌شده، به شرکت بازگشته‌اند.

سامسونگ

این عذرخواهی به ۳۴ مدل از لباسشویی‌های سامسونگ نیز اشاره کرده است که چندی پیش مشکل بزرگی در آن‌ها گزارش شده بود. این لباسشویی‌ها نیز مجددا برای این شرکت کره‌ای سرافکندگی به بار آوردند. این شرکت هفته گذشته حدود ۲.۸ میلیون دستگاه از لباسشویی‌هایش را فراخوان داد که دلیل این موضوع  جدا شدن بخش بالایی دستگاه از شاسی آن بود. ۹ نفر در جریان این مشکل دچار آسیب شدند. بر اساس گزارش چهارم نوامبر کمسیون ایمنی محصولات مصرفی آمریکا، سامسونگ ۷۰۰ گزارش از عملکرد نادرست لباسشویی‌هایش دریافت کرده است.

به هر حال کاملا واضح است که بخش رهبری سامسونگ احساس می‌کند که نیاز دارد تا شرکت را بهبود دهد و در این خصوص می‌گوید که امنیت یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های آن‌ها است و بابت مشکلات پیش‌آمده نیز عذرخواهی می‌کند.

نظر شما در خصوص این اقدام سامسونگ چیست؟ آیا با وجود مشکلاتی که به وجود آمده، توانسته است مشتری مداری‌اش را ثابت کند؟ نظراتتان را با ما از طریق بخش دیدگاه‌ها در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات