ام جی خودرو ZS را معرفی کرد

یک‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
ام جی در نمایشگاه خودرو گوانگژو خودرو SUV کوچکِ جدید خود را با نام ZS به نمایش گذاشت. این مدل حداقل یکی از پیشرانه‌های خودرو بزرگ‌تر GS را مورد استفاده قرار خواهد داد.
تبلیغات

با توجه به نبود مدلی کوچک‌تر نسبت به خودرو GS در خط تولید کمپانی ام جی، این کمپانی تابه‌حال رقیبی در این عرصه -که خودروهایی چون نیسان Juke در آن به رقابت می‌پردازند- ارائه نکرده است. خودرو ZS که به‌تازگی توسط این کمپانی رونمایی شده است با بهره‌گیری از جلوپنجره‌ای شبیه به نمونه‌های مورداستفاده در جگوار، ظاهری بسیار متفاوت از خودرو GS دارد و به‌عنوان رقیبی برای خودرو نیسان Juke شناخته می‌شود. طراحی ظاهری SUV جدید کمپانی MG توسط زیرمجموعه‌ای از کمپانی خودروسازی Shanghai Automotive Industry Corporation به نام SAIC Design انجام گرفته است. دفترهای مختلف SAIC Design در چین و انگلستان، در طراحی ZS با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

فروش SUV جدید و کوچک کمپانی MG به نام ZS سال ۲۰۱۸ در انگلستان آغاز خواهد شد. بااین‌حال متیو چیان، مدیر بازاریابی و فروش کمپانی MG، عنوان کرده است که این خودرو در انگلستان با نام دیگری فروخته خواهد شد.

ام جی ZS SUV

خبرها حاکی از این است که در جریان تست و آزمایش اخیری که ZS پشت سر گذاشته، پیشرانه ۱.۵ لیتری وظیفه تأمین توان آن را بر عهده داشته است. این پیشرانه که در خودرو بزرگ‌تر GS نیز به کار گرفته شده است؛ توان ۱۶۴ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر تولید می‌کند. جعبه‌دنده‌های شش سرعته دستی و هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه (ساخت SAIC) متعلق به خودرو GS از موارد محتملی هستند که در کنار پیشرانه ۱.۵ لیتری به ZS اضافه خواهند شد. خودرو ZS با یک پیشرانه ۱ لیتری ۱۲۳ اسب بخار سه سیلندر نیز در دسترس خواهد بود که گشتاور ۱۷۰ نیوتن متر در اختیار راننده می‌گذارد. چیان وجود این پیشرانه را برای چین تائید کرده است؛ اما از این مسئله که آیا این خودرو در انگلستان نیز به پیشرانه ۱ لیتری مجهز می‌شد یا خیر، خبری در دست نیست. چیان همچنین خبر از اضافه شدن پیشرانه‌های جدید را با حضور ZS به جمع محصولات خود داد، اما از به‌کارگیری این پیشرانه‌ها در مدل‌های جدیدتری چون MG 3 صحبتی به میان نیاورد.

ام جی ZS SUV

قیمت‌ها و جزئیات فنی این خودرو هنوز نهایی نشده‌اند. با این حال چیان خاطرنشان کرد که همانند GS، خودرو جدید ZS نیز با تعداد زیادی تجهیزات سفارشی همراه خواهد بود که نسبت به رقبا از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند. با این استراتژی، این خودرو به رقابت مستقیم با خودرو Ssangyong Tivoli خواهد پرداخت که با قیمت ۱۲,۹۵۰ پوند، چیزی در حدود ۴ هزار پوند از خودرو نیسان جوک ارزان‌تر است.

اگرچه با توجه به اظهارات مسئولین کمپانی ام جی، خودرو ZS‌ تا زمان برگزاری نمایشگاه خودرو سال آینده لندن کامل نخواهد شد و تنها در حد یک خودرو پروتوتایپ نزدیک به مرحله تولید باقی خواهد ماند؛ با این حال در این نمایشگاه رونمایی می‌شود. همچنین مانند اتفاقی که برای خودرو GS رخ داد، فروش خودرو ZS چند ماه قبل از آغاز فروش نمونه‌های بهینه‌شده در انگلستان، در چین آغاز خواهد شد.

ام جی ZS SUV

چیان همچنین اشاره‌ی کوتاهی به SUV بزرگ‌تری داشت که قرار است با حضور آن خط تولید کمپانی MG در بخش خودروهای SUV کامل شود. این خودرو از نظر اندازه در رده خودروهایی چون نیسان X-Trail قرار خواهد گرفت. اطلاعات بیشتری در رابطه با این خودرو ارائه نشده است و به نظر می‌رسد که کمپانی MG تمایل دارد تا در این مرحله صحبتی از این خودرو نکند.

اطلاعات و نمودارهایی که توسط انجمن بازرگانان و تولیدکنندگان خودرو ( SMMT) در اوایل سال جاری منتشر شد، نشان از رشد ۴۰ درصدی کمپانی MG نسبت به مدت مشابه در سال گذشته دارد. با گسترش و توسعه بازارهای فروش کمپانی MG مانند خودروهای SUV کوچک، این کمپانی امیدوار است بتواند مشتریان بیشتری را جذب کند. آمار نشان می‌دهد که از ابتدای امسال تا ماه آگوست، تنها ۲۲۰۰ نفر برای خرید خودروهای این کمپانی ثبت‌نام کرده‌اند.

ام جی ZS SUV
ام جی ZS SUV
ام جی ZS SUV
ام جی ZS SUV
ام جی ZS SUV
ام جی ZS SUV
ام جی ZS SUV
ام جی ZS SUV
ام جی ZS SUV
ام جی ZS SUV
ام جی ZS SUV
ام جی ZS SUV
ام جی ZS SUV
ام جی ZS SUV
ام جی ZS SUV
ام جی ZS SUV
ام جی ZS SUV
ام جی ZS SUV
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات