اچ تی سی با بودجه ۱.۵ میلیارد دلاری مرکز تحقیقات واقعیت مجازی در چین احداث کرد

یک‌شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اچ‌تی‌سی با همکاری شهرداری شن‌زن چین یک مرکز تحقیقات واقعیت مجازی راه‌اندازی کرده است و ۱.۵ میلیارد دلار برای پیشبرد اهداف این مرکز سرمایه‌گذاری می‌کند.
تبلیغات

اچ‌تی‌سی در پی آن است تا اقدامات بیشتری در کشور چین انجام دهد که از جمله‌ی آن می‌توان به همکاری با شهرداری شن‌زن برای تأسیس یک انستیتو تحقیقاتی در زمینه‌ی کار روی واقعیت مجازی اشاره کرد. اچ‌تی‌سی در نظر دارد با احداث این مرکز، روی توسعه‌ی فناوری‌های جدید در مورد سنسور‌ها، نمایشگر‌ها، گرافیک، تعامل انسان با ماشین و سایر حوزه‌های مرتبط با واقعیت مجازی کار کند. این انستیتو از وجود نهادها و سازمان‌های مختلفی بهره خواهد برد که شامل کمپانی‌های بزرگ، دانشگاه‌ها، مؤسسات تحقیقاتی و سازمان‌های سرمایه‌گذاری می‌شوند. تمام این نهادها در کنار هم به تسریع پیشرفت واقعیت مجازی کمک می‌کنند و این فناوری را در عرصه‌های متنوعی نظیر سلامتی، نظامی، مهندسی، طراحی و تولید به کار خواهند بست.

اچ‌تی‌سی در یک سال اخیر تمرکز خود را روی واقعیت مجازی افزایش داده است و در نظر دارد بخش بزرگی از بازار این حوزه را در اختیار بگیرد. آکیولس نیز به عنوان رقیب اچ‌تی‌سی در حوزه‌ی واقعیت مجازی، مرکز تحقیقاتی اختصاصی خود را دارا است. در این مرکز تحقیقاتی، چالش‌ها و مسائل با در نظر گرفتن کاربرد طولانی‌مدت برای بهبود تجربه‌ی استفاده از واقعیت مجازی مورد بررسی قرار می‌گیرند. هرچند چنین مراکز تحقیقاتی در جهان غرب بسیار یافت می‌شوند ولی مرکز تحقیقاتی اچ‌تی‌سی یکی از اولین نمونه‌هایی است که در کشور چین راه‌اندازی شده است.

اچ‌تی‌سی همچنین بودجه‌ای نیز برای پیشبرد اهداف این مرکز تحقیقاتی در نظر گرفته است. بودجه‌ی اولیه در نظر گرفته‌شده برای این مرکز تحقیقاتی بیش از ۱.۵ میلیارد دلار است که شتاب بیشتری به انجام تحقیقات خواهد بخشید.

این اقدامات را باید تنها بخشی از تلاش‌های اچ‌تی‌سی در حوزه‌ی واقعیت مجازی خواند. اوایل سال جاری میلادی، این کمپانی طرح Vive X Accelerator را راه‌اندازی کرد که هدف از آن کمک به استارتاپ‌ها برای تأمین بودجه، محل کار و هدایت متخصصان نوپا در جهت دست یافتن به فناوری‌های نوپا است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات