مایکروسافت سرویس Flow را به عنوان رقیب IFTTT برای استفاده عموم عرضه کرد

پنج‌شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت سرویس جدید خود را به عنوان رقیبی برای IFTTT بصورت رسمی با نام Microsoft Flow رونمایی کرد.
تبلیغات

مایکروسافت سرویس Flow را به عنوان رقیبی برای IFTTT که پیش از آن در قالب نسخه‌ی بتا در اختیار کاربران قرار داشت، بصورت رسمی عرضه کرد. با استفاده از این ابزار جدید می‌توان سرویس‌های ابری نظیر اسلک، جی سوئیت، توییتر، آفیس ۳۶۵ و داینامیکس ۳۶۵ را برای ایجاد یک Flow مورد استفاده قرار دهند.

یک Flow مجموعه‌ای از اکشن‌ها است که یکی پس از دیگری اتفاق می‌افتند. برای مثال می‌توان به تنظیم یک فلاو برای زمانی اشاره کرد که یک ایمیل حاوی تصویر برای شما ارسال می‌شود و شما می‌خواهید این تصویر بصورت خودکار در حساب کاربری دراپ‌باکس آپلود شود. با استفاده از فلاو می‌توان این فرآیند را بصورت خودکار انجام داد. فلاو برخلاف IFTTT یک اکشنی نبوده و می‌توان چندین اکشن را در یک فلاو تنظیم کرد. برای مثال می‌توان یک فلاو را طوری تنظیم کرد که در صورت وجود یک کلمه‌ی کلیدی در توییت، همزمان یک اعلانیه در گوشی نمایش داده شده و ایمیلی نیز برای یک آدرس خاص ارسال شود. در IFTTT برای دست یافتن به چنین هدفی باید دو اکشن جداگانه تنظیم شود.

با توجه به اینکه Flow جدیدا راه‌اندازی شده، پشتیبانی از آن در اپلیکیشن‌ها به اندازه‌ی IFTTT نیست. IFTTT در بیش از ۳۶۶ اپلیکیشن پشتیبانی می‌شود، حال آنکه تنها ۵۸ اپلیکیشن از Flow پشتیبانی می‌کنند. البته با توجه به هدف توسعه‌ی Flow که برای استفاده توسط مشتریان تجاری توسعه یافته، نمی‌توان این موضوع را به عنوان یک نقطه‌ی ضعف به شمار آورد.

سرویس Flow را می‌توان با دانلود اپلیکیشن این سرویس مورد استفاده قرار داد. مایکروسافت اجازه‌ی استفاده از این سرویس را تا ۷۵۰ فلاو در ماه بصورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است، حال آنکه در صورت بالا رفتن Flow ها باید به ازای هر کاربر ماهانه یک حق اشتراک ۵ دلاری پرداخت کرد.

نظر شما در مورد سرویس جدید مایکروسافت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات