JDI نمایشگر تاشوی خود را سال ۲۰۱۷ تجاری سازی می‌کند

شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
جی دی آی که به‌تازگی صفحه‌نمایش تاشو خود را معرفی کرده، خبر از تجاری‌سازی این طرح در سال آینده میلادی با همکاری یک شرکت OEM چینی داده است.
تبلیغات

جی‌دی‌آی (JDI) یک شرکت ژاپنی است که با همکاری و سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های سونی، توشیبا و هیتاچی تشکیل شده است. این شرکت درصدد ارائه فرمت جدیدی از نمایشگرها است که به گوشی‌های هوشمند امکان می‌دهد همچون یک کتاب باز و بسته شوند. این فناوری جدید از دو پنل LCD که به وسیله یک لولا به هم متصل شده‌اند، تشکیل شده است. بنابراین گوشی‌هایی که در آینده از این فناوری استفاده خواهند کرد؛ قادر خواهند بود از دو برابر سایز خود برای نمایش تصاویر و ایجاد فضای رابط کاربری استفاده کنند. 

این نمایشگر حاشیه‌های بسیار باریکی دارد. برای کاربری‌های چندرسانه‌ای، دو پنل این نمایشگر قابلیت هماهنگ‌سازی و ارائه یک تصویر واحد را دارند. از آنجا که فاصله میان دو پنل کمتر از ۲ میلی‌متر است؛ لولای موجود میان دو پنل چندان اهمیتی ندارد. هر یک از پنل‌های این نمایشگر قابلیت استفاده مجزا نیز دارند. به این ترتیب این فرمت کتاب‌گونه یا تاشو (book-like) برای کاربردهای چندوظیفگی (multitask) بسیار مناسب است. بر اساس گزارش وب‌سایت Nikkei، جی‌دی‌آی ادعا کرده است که این تکنولوژی در تولید فرمتی با سه پنل نمایشگر (three-panel format) هم قابل استفاده است؛ به نحوی که هر یک از این پنل‌ها قابل جدا شدن باشند. ظاهرا جی‌دی‌آی در راستای تولید این نمایشگرها با شرکت بین‌المللی مینبا (Minebea) -که تولیدکننده لوازم الکترونیکی است و در میناتوی توکیو مستقر است- و تعدادی دیگر از شرکت‌های مشابه همکاری داشته است. نتیجه این همکاری دستیابی به ضخامت کمتر از ۱ میلی‌متر در فاصله صفحه نمایشگر تا لبه‌های پنل است.  

اولین نمونه از این نمایشگر تابستان سال ۲۰۱۷ تجاری‌سازی خواهد شد. این شرکت ژاپنی ظاهرا در صدد همکاری با یک شرکت چینی تولیدکننده گوشی‌های هوشمند به‌منظور ارائه مدل گوشی‌های بوک‌لایک (book-like) در سال آینده است. البته نام شرکت همکار جی‌دی‌آی در این زمینه عنوان نشده، اما این شرکت اعلام کرده با یک شرکت OEM همکاری جدیدی را آغاز کرده است. بر این اساس این شرکت ممکن است آلکاتل (Alcatel)، لی‌اکو (LeEco)، لنوو (Lenovo)، شیائومی (Xiaomi) وان‌پلاس (OnePlus) یا میزو (Meizu) باشد و قاعدتا شرکتی مثل واسام (Wasam)، کونکا (Konka) و حایر (Haier) نیست. 

متأسفانه؛ تاکنون تنها یک عکس با وضوح پایین از این اختراع جی‌دی‌آی در فضای اینترنت منتشر شده است. به نظر می‌رسد که این تولیدکننده صفحه‌نمایش، در این نمایشگر از فناوری فول‌اکتیو (Full Active) که به‌تازگی معرفی کرده است نیز الهام گرفته باشد. دست‌ کم نسبت‌های کلی پنل صفحه‌نمایش و حاشیه‌های بسیار نازک، گواهی بر این مدعا است. ظاهرا در ساخت این نمایشگرها از پنل‌های فول‌اکتیو LCD استفاده شده است. این پنل‌ها از دو نمایشگر ۵.۵ اینچی Full HD (۱۹۲۰x۱۰۸۰) بهره می‌برند. این مدل صفحه‌نمایش که در آگوست معرفی شد؛ به لطف نحوه سیم‌کشی و واحد کنترل پردازشی هنرمندانه‌، از ضخامت بسیار اندکی بهره می‌برد. 

 “Full Active” display

البته مطالب گفته‌شده همگی در حد حدس و گمان هستند و در حال حاضر هیچ راهی برای تشخیص تکنولوژی به کاررفته در این مدل نمایشگر تاشو وجود ندارد. به هر حال امیدواریم به‌زودی اطلاعات بیشتری در این رابطه منتشر شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات