با زبان جدید طراحی کابین آکورا آشنا شوید

جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
آکورا در جریان نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس ۲۰۱۶ از زبان جدید طراحی داخلی خود موسوم به Precision Cockpit رونمایی کرد.
تبلیغات

اوایل سال جاری در نمایشگاه خودرو دیترویت، آکورا با معرفی مدل مفهومی سدان Precision از زبان طراحی خارجی جدید خود در مدل‌های آینده رونمایی کرد. حالا در نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس ۲۰۱۶، آکورا طراحی Precision را به فضای داخلی نیز گسترش داده است. این طراحی جدید که بر اساس طراحی داخلی سوپراسپرت NSX توسعه یافته است، با تمرکز بر سیستم‌های ارتباطی آینده، رانندگی خودران و خودروهای الکتریکی پا به عرصه‌ی تولید خواهد گذاشت.

آکورا precision

در طراحی جدید فضای داخلی، آکورا از دو صفحه‌ی نمایش ۱۲.۳ اینچی استفاده کرده است، یکی در قسمت مرکزی کنسول اصلی خودرو و دیگری پشت فرمان. رنگ‌ها و انیمیشن‌های طراحی‌شده برای این صفحه‌ها با حالت‌های رانندگی خودرو هماهنگی کامل دارند برای مثال، در حالت رانندگی در برف از رنگ سفید، در حالت رانندگی نرم و راحت از رنگ آبی، در حالت اسپرت از رنگ قرمز و در حالت اسپرت پلاس از رنگ نارنجی استفاده شده است.

اصولا در خودروها برای کنترل تنظیمات خودرو از دکمه‌ها یا صفحه‌های نمایش لمسی استفاده می‌شود. ازآنجا که استفاده از دکمه‌ها می‌تواند گیج‌کننده و در مواقعی همراه با تأخیر در انجام دستور باشد، برخی خودروسازان به استفاده از نمایشگرهای لمسی روی آوردند؛ اما این نمایشگرها نیز به دلیل جانمایی نامناسب معمولا از دسترس رانندگان دور هستند و راننده برای اعمال تنظیمات مختلف دچار مشکل می‌شود. به همین دلیل، آکورا در طراحی جدید خود از یک صفحه‌ی لمسی مجزا برای کنترل تنظیمات مختلف صفحه‌ نمایش استفاده کرده است. آکورا ادعا می‌کند این صفحه‌ی لمسی (که در قسمت مرکزی کنسول خودرو قرار دارد)، مشکلات دو سیستم قبلی را حل کرده است و راننده می‌تواند با لمس لبه‌های خارجی این صفحه‌ی لمسی در میان تنظیمات مختلف اسکرول کند. این صفحه به یک سیستم مپینگ بسیار دقیق مجهز است که هر نقطه از این صفحه‌ی لمسی را به یک نقطه‌ی یکتا از صفحه‌ی نمایش مربوط می‌سازد، سیستمی که به ادعای آکورا برای اولین بار در خودروها مورد استفاده قرار گرفته است. البته، لازم به ذکر است که استفاده از صفحه‌های لمسی برای کنترل نمایشگرها قبلا در مدل‌هایی از بی‌ام‌و، لکسوس و آئودی مورد استفاده قرار گرفته است و به همین دلیل ادعای آکورا تا حدودی عجیب است.

آکورا precision
آکورا precision

سیستم سرگرمی و اطلاعات جدید آکورا به سیستم عامل اندروید مجهز است و به این سیستم اجازه می‌دهد تا به صورت امن به اپلیکیشن‌های موبایل، اطلاعات و محتویات دیگر دسترسی داشته باشد. همچنین، صفحه نمایش مرکزی در این طراحی می‌تواند به دو قسمت مجزا تقسیم شود و به راننده اجازه می‌دهد تا به‌راحتی در میان تنظیمات، سیستم ناوبری، سیستم پاسخگویی به تماس‌ها و سیستم صوتی جست‌وجو کند. برای مثال، نقشه‌ی مسیر می‌تواند در طرف راست صفحه به نمایش درآید؛ درحالی‌که راننده از قسمت دیگر صفحه برای جست‌وجو در سایر قسمت‌ها استفاده می‌کند. لازم به ذکر است که سیستم اطلاعات و سرگرمی جدید آکورا از انیمیشن‌ها و آواهای منحصربه‌فرد بهره می‌برد.

آکورا precision

برای آنکه سیستم رانندگی خودران به بهترین نحو عمل نماید، آکورا صفحه نمایش موجود در پشت فرمان را به یک موتور سه‌بعدی با بازخورد آنی مجهز کرده است که با دریافت اطلاعات از حسگرهای خودرو، مکان دیگر خودروها و اشیای موجود در اطراف خودرو را نشان می‌دهد. به علاوه، مدل مفهومی ارائه‌شده به سیستم ارتباط بین خودرویی مجهز شده است تا به رانندگان خودروهای خودران اجازه دهد هشدارهای لازم را بین یکدیگر تبادل کنند. سیستم تصویری پیشرفته‌ی مبتنی بر هوش مصنوعی، قابلیت دیگری است که آکورا در این مدل مفهومی ارائه کرده است. این سیستم توانایی پیش‌بینی مسیر حرکتی خودروها، دوچرخه‌ها و عابرهای پیاده -حتی اگر در دیدرس راننده نباشند- را دارد.

تنها کاری که اکنون لازم است انجام دهیم، انتظار برای استفاده از این امکانات و طراحی‌های جدید در مدل‌های آینده‌ی آکورا در سال‌های آتی است.

آکورا precision
آکورا precision
آکورا precision
آکورا precision
آکورا precision
آکورا precision
آکورا precision
آکورا precision
آکورا precision

تمام مطالب مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس ۲۰۱۶ مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات