احتمال پاک کردن بازی پس از نصب توسط کاربران اندروید بیشتر از آی او اس است

جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
بر اساس تحقیقات به عمل آمده، کاربران اندروید به دلیل فضای ذخیره‌سازی کمتر، بیشتر از کاربران آی او اس اقدام به حذف بازی‌ها و اپلیکیشن‌های دستگاه‌های خود می‌کنند.
تبلیغات

بر اساس نتایج تحقیقی که جدیدا منتشر شده است، احتمال این‌که کاربران اندروید اپلیکیشن‌های دستگاه خود را حذف کنند، دو برابر احتمال این کار در میان کاربران آی او اس (iOS) است. اپس‌فلایر (AppsFlyer) بیش از ۲۰ میلیون حذف برنامه را بین ماه‌های سپتامبر تا اکتبر امسال رهگیری و بررسی کرده است. بر اساس یافته‌های این موسسه، به طور متوسط از هر ۱۰ برنامه کاربردی نهایتا ۳ برنامه حذف شده بودند. این یافته خود جالب توجه است؛ اما زمانی که محققان این نتیجه را بر اساس سیستم‌عامل‌ها تقسیم‌بندی کردند، به یک تفاوت بزرگ در میان کاربران پی بردند.

به طور متوسط، احتمال حذف یک اپلیکیشن اندروید، دو برابر احتمال حذف یک اپلیکیشن آی‌او‌اس است. علت این مطلب نیز روشن است. بر اساس گزارش اپس‌فلایر ؛ تفاوت بزرگی که عمدتا موجب می‌شود برنامه‌های کاربردی اندروید بیش از برنامه‌های آی‌او‌اس حذف شوند، در یک واقعیت نهفته است. آیفون‌ها و آیپدها با فضای ذخیره‌سازی بیشتری در مقایسه با دستگاه‌های اندرویدی به بازار ارائه می‌شوند.

گزارش مشابهی بیان می‌کند، احتمال این که کاربران اندروید یک بازی را از روی گوشی خود حذف کنند، در مقایسه با کاربران آی‌او‌اس بیشتر است. این گزارش حاکی است که ۴۳ درصد از بازی‌های اندرویدی حذف می‌شوند. این در حالی است که کاربران آی‌او‌اس تنها ۱۳ درصد از بازی‌های دستگاه خود را حذف می‌کنند.

همچنین محققان اپس‌فلایر دریافتند که نرخ حذف برنامه‌های کاربردی در ایالات متحده آمریکا در مقایسه با سایر کشورهای جهان در پایین‌ترین سطح قرار دارد. در سوی دیگر این طیف، در بازارهای در حال ظهور -جایی که گوشی‌های ارزان‌قیمت مورد توجه هستند-  نرخ حرف برنامه‌های کاربردی بسیار بالا است. این مورد احتمالا به این دلیل رخ می‌دهد که کاربران آمریکایی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها در مقایسه با کشورهایی با بازارهای در حال ظهور، معمولا دارای فضای ذخیره‌سازی بیشتری روی دستگاه‌های خود هستند و معمولا نیازی به اقدامات مدیریت فضای حافظه ندارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات