مینی جان کوپر رالی به پیشرانه‌ی بی‌ ام‌ و مجهز می‌شود

جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مینی جان کوپر رالی جدید به یک پیشرانه‌ی ۳ لیتری شش سیلندر خطی ساخت بی‌ام‌و مجهز می‌شود.
تبلیغات

مینی از خودروی مسابقه‌ای مینی جان کوپر رالی رونمایی کرد. نام کامل این خودرو (Mini John Cooper Works Rally) است و قرار است در مسابقات رالی داکار سال ۲۰۱۷ شرکت کند. بدنه‌ی این خودرو شبیه به نسل دوم خودروی شاسی‌بلند مینی یعنی کانتری‌من طراحی شده است ولی پنل‌های بدنه و ساختار زیر پوسته‌ی خودرو از جنس فیبر کربن ساخته شده‌اند.

این خودرو دارای ۴.۳۵ متر طول، ۱.۹۹۹ متر عرض و ۲ متر ارتفاع است و فاصله‌ی محوری آن نیز معادل ۲.۹ متر است، با این حساب ابعاد این خودرو نسبت به نسل قبلی آن بدون تغییر باقی مانده است.

مینی کوپر

مینی می‌گوید که شاسی لوله‌ای این خودرو از فولاد با کیفیتی در حد صنایع هوا -فضا ساخته شده است و فریم جلوی شاسی نیز طوری طراحی شده است که بتوان پیشرانه‌ی خودرو را در زمانی کم‌تر از یک ساعت پیاده کرد.

در زیر بدنه‌ی خودرو فضایی پیش‌بینی شده است که می‌توان در آن سه حلقه تایر زاپاس جایگذاری کرد، ضمن اینکه دو عدد جک هیدرولیکی در این خودرو نصب شده‌اند که امکان فعال‌سازی آن‌ها از داخل کابین وجود دارد.

مینی کوپر

سیستم فنربندی مینی جان کوپر رالی از انواع کاملا قابل تنظیم است و می‌تواند به چرخ‌های خودرو تا میزان ۲۵۰ میلی‌متر اجازه‌ی بازی بدهد. کالیپرهای ترمز از نوع شش پیستونه هستند و برای هر کدام از چرخ‌ها یک عدد دیسک ترمز خنک شونده به قطر ۳۲۰ میلی‌متر تعبیه شده است. کالیپرهای ترمز استفاده‌شده برای چرخ‌های عقبی خودرو از نوع خنک شونده با هوا و آب هستند.

مینی کوپر

قدرت موردنیاز این خودرو از طریق پیشرانه‌ی توربودیزل شش سیلندر خطی بی‌ام‌و تأمین می‌شود که ۳ لیتر حجم دارد و مجهز به دو عدد توربوشارژر است. این پیشرانه برای شرایط مسابقه‌ای تغییر یافته و دوام آن افزایش پیدا کرده است. این پیشرانه ۳۴۰ اسب بخار قدرت در ۳۲۵۰ دور بر دقیقه و ۸۰۰ نیوتون متر گشتاور در ۱۸۵۰ دور بر دقیقه تولید می‌کند.

قدرت موتور از طریق یک جعبه‌دنده‌ی شش سرعته ی سکوئنشال به هر چهار چرخ خودرو انتقال پیدا می‌کند. دیفرانسیل‌های عقب و جلو نیز از نوع خنک شونده با روغن و قفل شونده هستند.

مینی کوپر

در اتاقک این خودرو همه چیز حذف شده است و تنها موارد لازم و ضروری باقی مانده‌اند. داشبورد از جنس فیبر کربن است و به سه قسمت تقسیم می‌شود. نمایشگر دنده و دور موتور در پنل مقابل راننده جای گرفته‌اند و سیستم مکان‌یابی در مقابل صندلی نفر نقشه‌خوان است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات