فولکس واگن از ای‌- گلف ۲۰۱۷ رونمایی کرد

پنج‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
فولکس‌واگن مدل ای‌-گلف ۲۰۱۷ را در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس معرفی کرد.
تبلیغات

در کنار بهبودهای زیادی که در مدل گلف ۲۰۱۷ صورت گرفته است، مدل الکتریکی آن ۵۰ درصد از نظر ظرفیت باتری بهبود داشته و پیشرانه‌ی الکتریکی آن قوی‌تر شده است. ظرفیت باتری e-Golf از ۲۴.۲ کیلووات ساعت به ۳۵.۸ کیلووات ساعت رسیده و حداکثر مسافتی که می‌تواند طی کند از ۱۳۴ کیلومتر به ۲۰۰ کیلومتر افزایش یافته است. این مقدار با مدل هیوندای یونیک ۲۰۱۷ برابری می‌کند و از بی‌ام‌و i3 (حداکثر ۱۸۴ کیلومتر) و نیسان لیف (حداکثر ۱۷۲ کیلومتر) پیشی گرفته است.

تنها خودروی الکتریکی که البته قیمت بیشتری دارد، شورلت بولت با توانایی پیمودن ۳۸۳ کیلومتر است. همه‌ی مدل‌های شرکت تسلا نیز می‌توانند بیش از ۳۲۰ کیلومتر طی کنند اما قیمت‌ آن‌ها از ۷۰ هزار دلار شروع می‌شود.

بولت شورلت

پیشرانه‌ی  ای-گلف ۲۰۱۷ نیز دارای بهبود‌هایی بوده و توان آن از ۱۱۵ اسب بخار به ۱۳۴ اسب بخار افزایش یافته است. گشتاور آن نیز از ۲۷۰ به ۲۹۰ نیوتن‌متر رسیده است. تمامی‌ مدل‌ها دارای شارژر ۷.۲ کیلوواتی هستند و پورت CCS DC برای شارژ سریع در مدل SEL آن تعبیه شده و برای مدل SE نیز انتخابی است.

شتاب صفر تا صد این خودرو ۹.۶ ثانیه گزارش شده است و بیش از ۱ ثانیه نسبت به نسل قبل بهبود دارد و بیشینه‌ی سرعت آن به ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

گلف

از جمله‌ سایر تغییرات نسبت به نسل پیشین، تغییراتی در طراحی جلو و عقب این خودرو، نمایشگر لمسی بزرگ و دیگر ویژگی‌های ایمنی هستند. با این‌که نامحسوس به نظر می‌رسد ولی چراغ‌های LED، سپر و گل‌گیر این خودرو نیز تغییر کرده‌اند.

صفحه‌ کیلومتر دیجیتال فولکس‌واگن قابل سفارش است. این صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی در پشت فرمان خودرو قرار گرفته و تمام اطلاعات و گیج‌ها را به صورت دیجیتالی نمایش می‌دهد و راننده می‌تواند از میان اطلاعات، مواردی را که مطلوب او است انتخاب و صفحه نمایش را خلوت‌تر کند.

صفحه نمایش لمسی ۹.۲ اینچی با نام دیسکاور پرو (Discover Pro) که در مرکز داشبورد قرار گرفته نیز انتخابی است. این صفحه نمایش تا دو سال آینده می‌تواند حالات‌ حرکتی (gesture) انگشتان دست را نیز تشخیص دهد.

در مدل SEL، پکیج همیار راننده با صفحه‌ نمایش کیلومتر، کروز کنترل تطبیقی، هشدار برخورد از جلو به همراه ترمز اضطراری، رادار نقطه‌ی کور و سامانه‌ی کمک پارک خودرو همگام‌سازی شده است. سامانه‌ی  هشدار برخورد از جلو با ترمز اضطراری به ویژگی تشخیص عابران پیاده در سرعت‌های کم مجهز شده است.

مدل ای-گلف ۲۰۱۷ در سال آینده و در نمایندگی‌های منتخب برخی ایالات برای فروش عرضه خواهد شد.

تمام مطالب مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس ۲۰۱۶ مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات