رونمایی از فورد اکواسپرت در نمایشگاه خودروی لس آنجلس

پنج‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
فورد سرانجام از خودروی شاسی‌بلند جمع و جور اکواسپرت در بازار امریکا رونمایی کرد.
تبلیغات

خودروی شاسی‌بلند جمع و جور و کوچک فورد با نام اکواسپرت که بر اساس پلتفرم فورد فیستا ساخته شده است؛ نخستین بار در سال ۲۰۱۲ به نمایش درآمد. این خودرو، کوچک‌ترین شاسی بلندی است که فورد تولید می‌کند و در ابتدا برای بازارهای رو به رشد کشورهای درحال‌توسعه در نظر گرفته شده بود. با این وجود فورد اعلام کرده بود که شاید این خودرو در بازار آمریکا نیز عرضه شود و حالا بالاخره زمان آن فرا رسید و فورد نسخه‌ی آمریکایی اکواسپرت را روز چهارشنبه در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۶ رونمایی کرد. البته به این زودی‌ها قرار نیست این خودرو را در نمایشگاه‌ها مشاهده کنیم؛ چرا که فورد اعلام کرده است عرضه و فروش این خودرو زودتر از اوایل سال ۲۰۱۸ اتفاق نخواهد افتاد. خودروهایی که در بازار آمریکا عرضه خواهند شد؛ در کارخانه‌ی فورد در کشور هند به تولید می‌رسند.

فورد اکواسپرت

فورد اکواسپرت برای رقابت با خودروهایی چون شورولت ترکس، هوندا HR-V و نیسان جوک طراحی شده است. این خودرو در مدل پایه و استاندارد خود مجهز به یک پیشرانه‌ی سه سیلندر خطی به حجم ۱ لیتر است که توان آن تنها به محور جلو انتقال پیدا می‌کند. امکان سفارش مدل بالاتر چهارچرخ محرک نیز وجود دارد که به پیشرانه‌ی ۲ لیتری مجهز است. تمامی مدل‌های فورد اکواسپرت را می‌توان با جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار نیز سفارش داد.

فورد اکواسپرت

در این خودرو بیشتر از آنکه به مبحث لذت رانندگی پرداخته شود؛ به بخش‌ها و قابلیت‌های ارتباطی خودرو اهمیت داده شده است. فورد با این خودرو بیشتر مشتریان جوان ساکن شهرها را هدف گرفته و به همین خاطر اکواسپرت به صورت استاندارد به سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی فورد با نام Sync 3 مجهز شده است. این سامانه با برنامه‌های Apple CarPlay و Android Auto نیز سازگار است و می‌تواند با تلفن‌های هوشمند یکپارچه شود. رابط کاربری اصلی این مدل یک نمایشگر ۸ اینچی لمسی است. 

فورد اکواسپرت

در داخل فورد اکواسپرت ۲ عدد پورت شارژ سریع تعبیه شده است تا سرنشینان از بابت باتری گوشی هوشمند خود نگرانی نداشته باشند؛ علاوه بر این  یک خروجی ۱۲ ولتی در داخل کابین، یک خروجی ۱۱۰ ولتی در پشت کنسول مرکزی و یک پورت ۱۲ ولت دیگر برای سرنشینان عقب تعبیه شده است. 

فورد اکواسپرت

در داخل این خودرو فضای زیادی برای قرار دادن اشیا پیش‌بینی شده است. فورد اعلام کرده است که داخل این خودرو ۳۰ عدد جیب، ظرف آشغال و آویز وجود دارد که نشان می‌دهد سازنده از هر سانتی‌متر کابین، بیشترین استفاده را کرده است. با استفاده از قابلیت تا شدن صندلی‌های ردیف عقب و همچنین کف صندوق بار متحرک، امکان مدیریت و ایجاد تغییر در فضای بار فورد اکواسپرت فراهم می‌شود. ضمن این که در صورت تا کردن صندلی‌های عقبی، کف صندوق بار کاملا تخت خواهد شد. 

تمام مطالب مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس ۲۰۱۶ مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات