خودروی لمانز ۶۰۰ اسب بخاری مزدا رونمایی شد

پنج‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
مزدا از خودروی مسابقه‌ای RT24-P با توان ۶۰۰ اسب بخاری رونمایی کرد.
تبلیغات

مزدا در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۶ از خودروی مسابقه‌ای RT24-P رونمایی کرد. این خودرو که قرار است نخستین مسابقه‌‌ی خود را در ماه ژانویه‌ی ۲۰۱۷ و در مسابقه‌ی رولکس ۲۴ پیست دیتونا تجربه کند؛ با رده‌بالاترین خودروهای مسابقات IMSA Weather SportCar Championship و تحت قوانین Daytona Prototype international رقابت خواهد کرد. این قوانین اختصارا (DPi) نامیده می‌شوند. 

مزدا لمانز

تفاوت این خودرو با خودروی LMP2 مزدا از آنجایی مشخص می‌شود که در کلاس LMP2 خودروی مزدا از بدنه‌ی استاندارد، پیشرانه‌ی هشت سیلندر خورجینی و شاسی ویژه‌ای که توسط یکی از چهار تأمین‌کننده‌ی قطعات مزدا ساخته شده‌اند، استفاده می‌کند؛ اما خودروی RT24-P در بخش بدنه و پیشرانه کاملا ساخت خود مزدا است. 

مزدا لمانز

این خودرو از نظر طراحی، از زبان طراحی جدید مزدا با نام Kodo بهره می‌برد که در خودروهای لمانز این شرکت نیز اعمال شده است. قسمت دیگر طراحی این خودرو مربوط به رنگ قرمز ویژه‌ی آن است که با نام Soul Red شناخته می‌شود.

توان موردنیاز این خودرو از طریق پیشرانه‌ی MZ-2.0T مزدا تأمین می‌شود که یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر خطی مسابقه‌ای است و به توربوشارژر نیز مجهز شده است.

مزدا لمانز

این پیشرانه می‌تواند ۶۰۰ اسب بخار یا ۴۴۷ کیلووات توان تولید کند که این میزان توان از نیروی تولیدی توسط پیشرانه‌ی دوازده سیلندر ۵.۹ لیتری استون مارتین ونکوئیش اس که اخیرا رونمایی شده، بیشتر است.

نام مزدا RT24-P برگرفته از برنامه‌ی مزدا برای تربیت ۲۴ راننده‌ی مسابقه‌ای از سطوح پایین تا بالاترین سطح مسابقات حرفه‌ای است. در همین حال وجود عدد ۲۴ در نام این خودرو نشان‌دهنده‌ی ۲ لیتری و ۴ سیلندر بودن پیشرانه و حرف P در آخر نام خودرو نیز نمایان‌گر کلاس این خودرو است که (Prototype) نام دارد.

تمام مطالب مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس ۲۰۱۶ مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات