خودروی جدید پورشه برای شرکت در مسابقات لمانز رونمایی شد

پنج‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت خودرو‌سازی پورشه از محصول جدید خود برای شرکت در مسابقه لمانز در فصل ۲۰۱۷ رونمایی کرد.
تبلیغات

شرکت پورشه مدل جدید RSR911 از سری خودروهای مسابقه‌ای خود را در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۶ معرفی کرد. این خودرو تمامی ویژگی‌هایی را که از خودروهای مسابقه‌ای پورشه انتظار دارید، در خود دارد. خودروی موردبحث با بدنه‌ی سبک‌وزن از قوانین فدراسیون جهانی اتومبیل‌رانی برای مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز پیروی می‌کند، اما مهم‌تر از آن؛ داشتن یک پیشرانه‌ی شش سیلندر تخت مدرن در جلوی محور عقب آن است. به‌عبارت‌دیگر، برخلاف مدل عادی این خودرو (911s) که پیشرانه‌ی آن در محور عقب قرار دارد، مدل RSR با پیکربندی پیشرانه‌ی وسط، کاملاً با آن متفاوت است.

پورشه ۹۱۱ RSR

پیشرانه‌ی چهار لیتری بدون تقویت جریان هوای ورودی مطابق با مشخصه‌های لازم برای شرکت در مسابقه لمانز است و در عین‌ حال بنا به گفته‌ی شرکت پورشه به دلیل تزریق سوخت مستقیم و مکانیزم صلب باز و بسته شدن سوپاپ‌ها، مصرف سوخت بهینه‌ای دارد. اما این پیشرانه جریان هوای ورودی را طبق قوانین مسابقات ۲۴ ساعته لمانز تقویت می‌کند و قابلیت تأمین توان ۵۰۲ اسب بخار دارد. این توان به کمک جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته با محفظه منیزیومی و سیستم تعویض دنده‌ی نیمه‌خودکار به چرخ‌هایی با پهنای ۳۱ سانتی‌متر در عقب خودرو منتقل می‌شود.

پورشه ۹۱۱ RSR

دکتر فرانک استفان والیزر، مدیر بخش خودروهای مسابقه‌ای پورشه می‌گوید:

با حفظ طراحی کلی مدل ۹۱۱، این بزرگ‌ترین تحول در تاریخچه‌ی مدل‌های GT شرکت ما بوده است.

تقریباً تمامی اجزای آخرین‌ مدل RSR911؛ مانند سیستم تعلیق، ساختار بدنه، آیرودینامیک، موتور و انتقال قدرت جدید هستند و از ابتدا طراحی‌شده‌اند. چیزی که بیشتر از همه جلب‌توجه می‌کند، این است که برای اولین بار این خودروی مسابقه‌ای از یک سیستم مدرن ناوبری بهره می‌برد که شامل یک سیستم هشداردهنده‌ی برخورد به کمک رادار است و سایر خودروهای حاضر در پیست را -حتی در صورت عدم وجود نور- به سرعت تشخیص می‌دهد و از حوادث پیش‌بینی‌نشده جلوگیری می‌کند. علاوه بر آن یک قاب ایمنی جدید نیز به همراه صندلی صلب متصل به شاسی برای راننده به کار گرفته‌شده است.

پورشه ۹۱۱ RSR
پورشه ۹۱۱ RSR
پورشه ۹۱۱ RSR
پورشه ۹۱۱ RSR

باوجود طراحی مشابه با مدل ۹۱۱، مدل RSR از نظر ظاهری بزرگ‌تر به نظر می‌رسد و این امر به دلیل نیاز به فضای بیشتر برای قطعات موردنیاز برای شرکت در مسابقه است. با این تغییر، مدل جدید RSR911 قابلیت تعمیر بالایی دارد؛ چون تمامی اجزای بدنه‌ی فیبر کربنی آن در کوتاه‌ترین زمان به کمک بست‌های رها کننده، به سرعت قابل تعویض هستند.

تمام مطالب مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس ۲۰۱۶ مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات