سامسونگ اپلیکیشن چت نظیر iMessage با پشتیبانی از RCS می‌سازد

پنج‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از تصاحب کمپانی کانادایی NewNet، به نظر می‌رسد سامسونگ در پی توسعه‌‌ی یک اپلیکیشن پیام‌رسان مشابه iMessage اپل با پشتیبانی از RCS است.
تبلیغات

سامسونگ هفته‌ی گذشته اعلام کرد کمپانی کانادایی NewNet را که در زمینه‌ی ارتباطات فعالیت می‌کند، تصاحب کرده است. این کمپانی تخصص بالایی در زمینه‌ی فناوری RCS یا Rich Communication Services دارد. گمانه‌های مطرح‌شده پس از تصاحب این کمپانی حکایت از این دارد که سامسونگ درصدد توسعه‌ی یک پیام‌رسان با استفاده از استاندارد RCS است. RCS استانداردی است که توسط GSMA تعریف شده و با استفاده از آن می‌توان پیام‌های متنی را در کنار چت‌ گروهی و ارسال فایل‌های بزرگ مالتی مدیا در اختیار داشت. برخلاف اپلیکیشن پیام‌رسان، کاربران با استفاده از اپلیکیشن‌های مبتنی بر استاندارد RCS می‌توانند در اتصال با هر شبکه‌ای به قابلیت‌های ارسال پیام دسترسی داشته باشند.

پیش از این سامسونگ اپلیکیشنی برای چت در اختیار کاربران قرار داده بود که نسبتا با استقبال خوبی روبرو شد. این اپلیکیشن ChatON نام داشت که تعداد کاربران آن زمانی به بیش از ۱۰۰ میلیون نفر نیز رسیده بود؛ اما این اپلیکیشن نتوانست در برابر رقبا دوام چندانی بیاورد. چت‌آن در سال ۲۰۱۱ در اختیار کاربران قرار گرفت و پس از چهار سال، در مارس ۲۰۱۵ سامسونگ به حیات آن پایان داد. این اپلیکیشن نتوانست در برابر رقبایی نظیر واتس‌اپ، وایبر و سایر رقبای قدرتمند موجود در بازار مقاومت کند.

حال به نظر می‌رسد سامسونگ برای دومین بار در پی آن است که شانسش را برای موفقیت در حوزه‌ی اپلیکیشن‌های پیام‌رسان آزمایش کند. سامسونگ با انتشار بیانیه‌ای که به تصاحب NewNet اشاره داشت، در این خصوص چنین اظهارنظر کرده است:

این خرید می‌توان مزایای بسیاری برای کاربران در پی داشته باشد، به‌طوری‌که بهره‌‌گیری از سرویس پیام‌رسان پیشرفته با قابلیت‌هایی نظیر برقراری تماس، چت گروهی و امکان اشتراک‌گذاری و ارسال فایل‌های بزرگ شامل انواع فایل‌های مالتی مدیا و تصاویر با رزولوشن بالا از جمله‌ی ویژگی‌های مورد اشاره است.

البته احتمالا سامسونگ تنها در فکر توسعه‌ی یک اپلیکیشن ارتباطی برای سری محصولات گلکسی خود نیست و نگرشی کلی‌تر دارد؛ به‌طوری‌که گمانه‌ها از احتمال توسعه‌ی یک سرویس کراس پلتفرم با هدف قرار دادن تمام کاربران موبایل سخن می‌گویند.

گوگل نیز اخیرا اپلیکیشن Messaging خود را با پشتیبانی از RCS رونمایی کرد که البته این ویژگی هنوز به گوشی‌های هوشمند پیکسل، پیکسل ایکس ال و نکسوس ۶ پی این کمپانی محدود است. به نظر می‌رسد استاندارد RCS در آینده به‌صورت گسترده‌ای توسط توسعه‌دهندگان و اپراتورها مورد قبول واقع شده و استفاده خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات