جنسیس G80 توربو شارژ معرفی شد

جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
هیوندای محصول جدید خود، جنسیس G80 2018 مجهز به توربوشارژر را در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی کرد.
تبلیغات

پس از انتشار خبر تولید G80 با پیشرانه‌ی مجهز به توربو شارژر در تابستان امسال، حالا وقت آن رسیده تا در نمایشگاه اتومبیل لس‌آنجلس نگاهی نزدیک به آن داشته باشیم. 

جنسیس با پیشرانه‌های تنفس طبیعی ۶ سیلندر خورجینی با حجم ۳۸۰۰ سی‌سی و ۸ سیلندر خورجینی ۵ لیتری نیز عرضه می‌شود که به ترتیب ۳۱۱ و ۴۲۰ اسب بخار قدرت دارند؛ ولی اکنون شاهد پیشرانه‌‌ی جدیدی در این مدل هستیم که از نوع ۶ سیلندر خورجینی مجهز به دو توربوشارژر به حجم ۳.۳ لیتر است که در بین دو نمونه‌ی قبلی قرار می‌گیرد.

هیوندای

پیشرانه‌ی جدید قادر به تولید ۳۶۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور بر دقیقه است. همچنین در دورهای بین ۱۳۰۰ تا ۴۵۰۰، گشتاوری برابر ۵۱۰ نیوتون‌متر دارد. جعبه‌دنده‌ی آن تغییری نداشته و از همان ۸ سرعته‌ی اتوماتیک که در سایر مدل‌ها‌ی G80s وجود دارد، استفاده شده است.

هیوندای

هیوندای در مدل جدید جنسیس از سیستم تعلیق جدید و دیسک‌های ترمز عقب بزرگ‌تر نسبت به نسل قبلی -که خنک شونده نیز هستند- و رینگ‌های ۱۹ اینچی بهره گرفته است. تغییرات ایجادشده در این خودرو جهت ایجاد حس اسپرت اعمال شده‌اند و به دلیل مشابه از رنگ‌بندی اسپرت نیز برای این خودرو استفاده می‌شود. جلوپنجره‌ای به رنگ کروم، رکاب‌های اسپرت و ورودی‌های هوا در جلو و پشت خودرو، همگی تغییراتی برای القای حس اسپرت هستند. برای نمونه‌ی اسپرت، دو رنگ ویژه‌ی سفید یخی و قرمز برای بدنه قابل سفارش هستند. رنگ‌های سفید، سیاه و خاکستری برای هردو مدل معمولی و اسپرت قابل سفارش خواهند بود.

هیوندای

در بخش داخلی خودرو با پدال‌ها و صندلی‌های اسپرت و همچنین غربیلک ضخیم فرمان مواجه می‌شویم. روکش صندلی‌های خاکستری آن با دوخت متضاد سیاه و سفید تزئین شده‌اند و روکش سقف از نوعی پارچه‌ی جیر میکروفیبر است که زیبایی آن را دوچندان می‌کند.

هیوندای در هر دو مدل، از آخرین فناوری‌های الکتریکی استفاده کرده است که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به سیستم Android Auto و Apple Carplay و سیستم شارژر بی‌سیم اشاره کرد.

هیوندای

تغییراتی که در جنسیس انجام پذیرفته، در مدل‌هایی مجهز به پیشرانه‌ی ۳.۸ و ۵ لیتری نیز پیاده می‌شوند . این تغییرات شامل طراحی جدید سپر جلو، جلوپنجره، رینگ‌های آلومینیمی و استفاده از چوب در بخش داخلی در خودرو هستند.

جنسیس‌ G80s  را که در بهار سال آینده در نمایشگاه خودروی کالیفرنیا عرضه خواهد شد؛ می‌توان به دو صورت دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل خریداری کرد.

تمام مطالب مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس ۲۰۱۶ مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات