مزدا نسل جدید CX-5 را معرفی کرد

چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
شرکت مزدا در نمایشگاه‌ خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۶، از مدل SUV جدید خود با نام CX-5 با طراحی و فناوری‌های کاملا متفاوت رونمایی کرد.
تبلیغات

شرکت مزدا از نسل جدید SUV خود با نام CX-5 رونمایی کرد. واضح‌ترین تفاوتی که بین نسل جدید و گذشته‌ی این مدل مشاهده می‌شود، طراحی بیرونی آن است. جای تعجب نیست که مزدا بخشی از طراحی این خودرو را از مدل کوچک‌تر آن، CX-3 و مدل بزرگ‌تر یعنی CX-9 الهام گرفته باشد.

مزدا CX-5

علاوه بر این، قسمت جلویی نسل جدید این خودرو به مقدار ۱۰ میلی‌متر عریض‌تر از نسل قبل شده است تا موجب بهبود پایداری آن هنگام حرکت در جاده باشد. همچنین ستون جلویی به مقدار ۳۵ میلی‌متر به سمت عقب خودرو جابجا شده و پنجره‌ی مشبکی در آن به کار گرفته شده است. یکی دیگر از تغییرات اساسی شامل نازک‌تر شدن چراغ‌های جلو و عقب این خودرو است و به کمک طراحی مجدد خطوط سقفی و ستون عقب، ظاهر اسپرت‌تری به خود گرفته است.

مزدا CX-5

بخش داخلی این خودرو به طرز فوق‌العاده‌ای بهبود یافته است و فرمان سه‌شاخه، استارت دکمه‌ای، نمایشگر رنگی ۴.۶ اینچی در بخش جلویی راننده مشاهده می‌شود. همچنین یک نمایشگر ۷ اینچی، در بخش میانی داشبورد جای گرفته که شباهت بسیاری به نمایشگرهای مرسدس‌بنز دارد. سیستم صوتی این خودرو، از ده بلندگوی باکیفیت بهره می‌برد و از طریق سیستم ارتباطی به گوشی‌ هوشمند متصل می‌شود.

مزدا CX-5

در حالی‌ که پیشرانه‌های این خودرو در بازارهای گوناگون متفاوت خواهند بود، مزدا اعلام کرده است که این خودرو به پیشرانه‌ی دیزلی ۲.۲ لیتری و پیشرانه‌های بنزینی ۲ لیتری SkyActiv-G و ۲.۵ لیتری SkyActiv مجهز خواهد بود. تمامی این پیشرانه‌ها می‌توانند همراه با جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی خودکار یا دستی عرضه شوند. به‌طور استاندارد این خودرو به صورت دو چرخ جلو محرک است اما آپشن چهار چرخ محرک آن نیز قابل سفارش است.

مزدا CX-5

یکی دیگر از شاخص‌های نسل جدید، شاسی تقویت‌شده‌ی آن است که به مقدار ۱۵.۵ درصد صلبیت پیچشی بالاتری نسبت به نسل قبل داراست. این موضوع به دلیل استفاده از فولاد‌های استحکام بالا در ستون‌های جلویی و میانی خودرو است. بهبود آیرودینامیکی خودروی جدید موجب کاهش نویز تا حدود ۱.۳ دسی‌بل در مسیر‌های ناهموار شده است.

مزدا CX-5

امکانات دیگر نسل جدید CX-5 شامل رادار کروز کنترل و شناسایی علائم جاده است که می‌تواند محدودیت سرعت و سایر پیام‌ها را از علائم جاده‌ای شناسایی کرده و در یک نمایشگر ۴.۶ اینچی نمایش دهد. علاوه بر این، CX-5 از فناوری تقسیم گشتاور که مخصوص شرکت مزدا است، بهره می‌برد. این فناوری گشتاور خودرو را در هنگام متغیر بودن مقدار گشتاور فرمان کنترل کرده و موجب بهبود هندلینگ و سواری خودرو می‌شود.

مزدا CX-5

قیمت و زمان عرضه‌ی این خودرو به زودی مشخص خواهد شد.

مزدا CX-5

تمام مطالب مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی اختصاصی نمایشگاه خودرو لس‌آنجلس ۲۰۱۶ مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات