سنسور ۴۸ مگاپیکسلی فول فریم CMOSIS با امکان ثبت ویدیو 8K

چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
سی‌ماسیس (CMOSIS) سنسور جدید ۴۸ مگاپیکسلی فول فریم خود را رونمایی کرده که قادر است ویدیوهای 8K را با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه ضبط کند.
تبلیغات

کمپانی سی‌ماسیس از سنسور جدیدی رونمایی کرده که مرحله‌ای جدید در دنیای عکاسی را نوید می‌دهد. سنسور فول فریم جدید سی‌ماسیس رزولوشنی ۴۸ مگاپیکسلی دارد و با استفاده از آن می‌توان به ترتیب ویدیو‌های 8K و 4K را با نرخ ۳۰ و ۶۰ فریم در ثانیه ثبت کرد.

سنسور جدید سی‌ماسیس که CMV50000 نام دارد؛ از نظر سایز کمی بزرگ‌تر از سنسور CMOS فول فریم است، چراکه اندازه‌ی این سنسور ۳۶.۴۳ در ۲۷.۶۲ میلی‌متر است. با استفاده از این سنسور می‌توان ویدیوهایی با رزولوشن 8K و نرخ باورنکردنی ۳۰ فریم در ثانیه ثبت کرد که به معنای ثبت یک تصویر ۳۳.۲ مگاپیکسلی در هر ثانیه است.

این سنسور با طراحی یک شاتر جهانی همراه شده است؛ از این‌رو ویدیوهای ثبت‌شده توسط این سنسور در زمان ثبت سوژه‌هایی با سرعت حرکت بالا، دچار اعوجاج نخواهند شد که نتیجه‌ی استفاده از شاتر چرخشی است.

البته باید به این نکته اشاره کرد که سی‌ماسیس این سنسور را برای استفاده در دوربین‌های عکاسی یا دوربین‌های فیلم‌برداری توسعه نداده است، بلکه هدف از توسعه‌ی این محصول جایگزین کردن آن با سنسور‌های CCD تولیدشده برای استفاده در دوربین‌های بینایی ماشین یا دوربین‌های امنیتی رده‌بالا است.

سی‌ماسیس فعلا این سنسور را در نسخه‌ی سیاه‌وسفید راهی بازار می‌کند، اما نسخه‌ی رنگی نیز اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی راهی بازار خواهد شد. قیمت هر دستگاه از سنسور CMV50000 سی‌ماسیس ۳۸۰۰ دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات