مکالمه ویدیویی به واتساپ اضافه می‌شود

سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
واتساپ سرانجام به درخواست مکرر کاربران پاسخ داده و مکالمات ویدیویی رایگان را به سرویس خود اضافه می‌کند.
تبلیغات

واتساپ اعلام کرده که در آینده‌ی نزدیک مکالمه‌ی ویدیویی را نیز به لیست قابلیت‌های ارتباطی خود اضافه خواهد کرد. این کمپانی دیروز اعلام کرد که در روزهای آینده کاربران واتساپ می‌توانند مکالمات ویدیویی یک به یک را در کنار مکالمات متنی و همچنین صوتی بین خود برقرار کنند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده؛ آیکون مربوط به مکالمه‌ی ویدیویی در همان جایی که آیکون گوشی برای برقرار مکالمه‌ی صوتی قرار دارد، جای خواهد گرفت و می‌توان در پنجره‌ی چت‌ با یک کاربر دیگر، از این ویژگی استفاده کرد.

مکالمات ویدیویی در حال حاضر در چت‌های گروهی امکان‌پذیر نیست و افرادی که از چنین ویژگی استفاده می‌کنند، باید فعلا به گزینه‌های دیگری نظیر اسکایپ اکتفا کنند.

واتساپ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده که مکالمه‌ی ویدیویی در لیست یکی از ویژگی‌های با درخواست بالا از سوی کاربران قرار داشت. واتساپ اطلاعاتی را در رابطه با اینکه چرا اضافه کردن این ویژگی به این اندازه طول کشیده، ارائه نکرده است، حال آنکه این کمپانی وجود چالش‌های زیاد برای ایجاد امکان برقرار مکالمه‌ی ویدیویی توسط گجت‌های قدیمی و همچنین افرادی که از سرعت اینترنت کندتری برخوردارند را از جمله‌ی دلایل طول کشیدن اضافه شدن این ویژگی برشمرده است.

واتساپ در وبلاگ خود چنین اظهار نظر کرده است:

ما در پی آن بودیم تا این ویژگی را برای استفاده توسط تمام کاربران خود در دسترس قرار دهیم و این امکان محدود به کاربرانی که از گوشی‌های هوشمند رده بالا یا اینترنت پرسرعت استفاده می‌کنند، نباشد.

واتساپ برای بهبود کیفیت سرویس مکالمه‌ی ویدیویی خود برخی ویژگی‌های این سرویس را برای بهبود عملکرد در کشورهایی نظیر هند و برزیل که تعداد گوشی‌های هوشمند میان رده یا رده پایین در آن زیاد بوده یا اینترنت سرعت پایین‌تری دارد، بهینه‌سازی کرده است. در این کشور‌ها تعداد کاربران سرویس واتساپ بسیار زیاد است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات