سامسونگ با پرداخت ۸ میلیارد دلار، هارمن را تصاحب می‌کند

سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
سامسونگ برای افزایش تمرکز خود روی شبکه‌ی خودروها؛ اعلام کرده که کمپانی Harman را که در این زمینه فعال است با پرداخت ۸ میلیارد دلار تصاحب می‌کند.
تبلیغات

خودروهای هوشمند و شبکه‌ی خودروها را باید یکی از حوزه‌هایی خواند که آینده‌ی درخشانی در انتظار آن است؛ به‌طوری‌که این روزها اغلب کمپانی‌های پیشتاز در دنیای فناوری و خودروسازی سرمایه‌گذاری گسترده‌ای برای پیشبرد طرح‌های خود در این حوزه انجام داده‌اند. سامسونگ نیز برای حضور پررنگ‌تر در این حوزه با پرداخت ۸ میلیارد دلار -که تمام آن به‌صورت نقدی پرداخت خواهد شد- Harman را تصاحب می‌کند. هارمن در زمینه‌ی تولید تجهیزات صوتی و ناوبری خودروها فعالیت می‌کند.

تصاحب هارمن را باید بزرگ‌ترین خریدی خواند که سامسونگ تا به امروز انجام داده تا از این طریق به اهداف خود در مورد خودروهای هوشمند دست یابد. بیش از ۶۵ درصد از فروش سالیانه‌ی هارمن -که بالغ بر ۷ میلیارد دلار می‌شود- مربوط به تجهیزات خودرو است. بر اساس برآوردهای ارائه‌شده؛ تجهیزات تولیدشده توسط هارمن که شامل تجهیزات اتصال خودروها به یکدیگر است، روی بیش از ۳۰ میلیون خودرو در اقصی نقاط جهان نصب شده‌اند.

سامسونگ در مقایسه با اپل و گوگل از نظر ارائه‌ی سرویس‌های سخت‌افزاری و مخصوصا نرم‌افزاری به خودروها عقب مانده است. اپل و گوگل به ترتیب سیستم کارپلی و اندروید اتو را برای استفاده در خودروها ارائه کرده‌اند. با تصاحب هارمن، سامسونگ می‌تواند فاصله‌ی ایجادشده با دو کمپانی رقیب را از بین ببرد و همپای آن‌ها به رقابت بپردازد.

اه هیون کوان، مدیر ارشد سامسونگ الکترونیکس در این خصوص می‌گوید:

هارمن، سامسونگ را از نظر فناوری، محصولات، راهکارها و نیرویی که این کمپانی را از نظر استراتژی در حوزه‌ی خودروسازی تقویت می‌کند، کامل کرده و سامسونگ می‌تواند سیاست‌های خود را به خوبی در این حوزه پیاده کند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، سامسونگ به ازای هر سهم هارمن ۱۱۲ دلار پرداخت می‌کند. آخرین آمارها نشان از این دارد که ارزش هر سهم هارمن با نرخ ۸۷.۶۵ دلار در بازار بورس مبادله می‌شود که از این‌رو پیشنهاد سامسونگ را باید بسیار ارزشمند خواند. با توجه به مبلغ پیشنهادی سامسونگ به ازای هر سهم، مجموع ارزش کمپانی بیش از ۸ میلیارد دلار برای تصاحب محاسبه شده است. انتظار می‌رود این خرید تا میانه‌های سال ۲۰۱۷ میلادی به نتیجه برسد و پس از نهایی شدن، هارمن به عنوان یک زیرمجموعه‌ی مستقل تحت نظر سامسونگ به فعالیت خود ادامه خواهد داد. دینش پالیوال همچنان به عنوان مدیرعامل هارمن به کار خود ادامه خواهد داد.

پالیوال در خصوص رفتن به زیر پرچم سامسونگ می‌گوید:

سامسونگ را باید یک شریک ایده‌آل برای هارمن خواند. همکاری با سامسونگ را باید یک فرصت خوب برای مشتریان محصولات خودرویی نیز دانست.

با توجه به فعالیت‌های گسترده‌ی گوگل برای توسعه‌ی خودروهای هوشمند در کنار انتشار شایعات و اطلاعات فراوان در رابطه با اینکه اپل نیز درصدد توسعه‌ی یک خودروی الکتریکی هوشمند است، ورود سامسونگ به این حوزه با تصاحب هارمن اصلا تعجب‌برانگیز نیست.

تابستان سال جاری سامسونگ یک سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیون دلاری  روی کمپانی چینی BYD -که در زمینه‌ی توسعه‌ی خودروهای الکتریک فعالیت می‌کند- انجام داده است. وارن بافت، میلیاردری که در حوزه‌ی فناوری سرمایه‌گذاری می‌کند نیز از جمله‌ی افرادی است که در کمپانی چینی سرمایه‌گذاری کرده است. شنیده‌ها نشان از این دارند که کمپانی کره‌ای در پی سرمایه‌گذاری روی maneti Marelli، یکی از زیرشاخه‌های فیات کرایسلر است.

خرید جدید سامسونگ تنها محدود به دنیای خودروسازی نیست و سامسونگ از فناوری‌های هارمن در توسعه‌ی تجهیزات صوتی خود در کنار سایر حوزه‌ها نظیر اینترنت اشیا نیز یاری خواهد گرفت. در کنار تصاحب هارمن، در اختیار گرفتن کمپانی Viv را نیز باید یکی از بزرگ‌ترین خریدهایی خواند که در تاریخ کمپانی سامسونگ به ثبت رسیده است. شنیده‌ها نشان از این دارند که سامسونگ در تلاش است تا به کمک فناوری‌های توسعه‌یافته توسط Viv، دستیار صوتی هوشمند خود را در گلکسی اس ۸ به کار گیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات