گوگل: با وجود آیفون های اپل حرف از انحصار طلبی اندروید معنایی ندارد

دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اندروید یکی از تعیین‌کننده‌ترین بخش‌های گوگل است. این موضوع توجه رگولاتوری اتحادیه اروپا را جلب کرده و این اتحادیه نگران انحصار طلبی گوگل در اروپا است.
تبلیغات

اندروید بدون شک یکی از موفق‌ترین بخش‌ها برای گوگل است و برای این شرکت نقش جواهر را دارد. همین موضوع باعث شده تا رگولاتوری اتحادیه‌ی اروپا نگران انحصار گوگل در اروپا شود. اما گوگل نیز ساکت ننشسته و با انتشار یک گیف سعی کرده است تا نگرانی‌ها در اروپا را از بین ببرد.

گوگل

مضمون این گیف مشخص است. گوگل می‌گوید شما تصور می‌کنید ما انتخابی در اختیار کاربران قرار نمی‌دهیم؟ پس بهتر است نگاهی به آیفون بیاندازید چرا که تمام اپلیکیشن‌های پیش‌فرض از سمت اپل در این گوشی‌ها نصب می‌شوند. این موضوع در ویندوزفون کمی بهتر است و از ۴۷ اپلیکیشن پیش‌فرض ۳۹ عدد مربوط به مایکروسافت است. اما از ۳۸ اپلیکیشن پیش‌فرض گلکسی اس ۷ تنها ۱۱ عدد از سوی گوگل نصب شده‌اند. اما موضوع اصلی بحث چیست؟

گوگل معتقد است در بازاری که آیفون‌ها وجود دارند نمی‌شود بحث از انحصار اندروید کرد. از طرفی مشکل اتحادیه اروپا با کنترل گوگل روی پلی‌استور است که بخشی جدایی‌ناپذیر از هر گوشی اندرویدی به شمار می‌رود. 

با توجه به اینکه هر شرکتی که گوشی اندرویدی می‌سازد مجبور به نصب پلی‌استور گوگل روی گوشی است، گوگل می‌تواند شرایط خود را در این گوشی‌های دیکته کند. نصب بودن اپلیکیشن‌هایی مانند یوتیوب و گوگل مپز هر چند در نوع خود بهترین هستند اما باعث شده تا اتحادیه‌ی اروپا نگران رقابتی نابرابر از سوی گوگل باشد که عملا با این کار اجازه‌ی رقابت به اپلیکیشن‌های مشابه نمی‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات