لکسوس با فضاپیمای اسکای‌ جت به پرده‌‌ سینما باز می‌گردد

دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی خودروسازی لکسوس برای یک فیلم سینمایی علمی‌-تخیلی، فضاپیما طراحی کرده است.
تبلیغات

بالاخره لکسوس از رؤیاپردازی برای هاوربورد دست کشیده و دوباره توجه خود را به پرده‌ی نقره‌ای معطوف کرده است. لکسوس این بار با طراحی فضاپیمایی به نام اسکای‌جت (SkyJet) که مربوط به فیلمی علمی-تخیلی با نام Valerian and the City of a Thousand Planets است، قصد بازگشت به صنعت سینما دارد. کارگردانی این فیلم بر عهده‌ی نویسنده و کارگردان فرانسوی، لوک بسون است؛ کسی که کارگردانی فیلم‌های The Professional، The Fifth Element و Lucy را در کارنامه دارد.

اسکای‌جت

بدنه‌ی این جت سفیدرنگ و طویل با المان‌های طراحی لکسوس هماهنگی دارد، اما قسمت جلوی این جت بدون شک لکسوس را در خاطر شما تداعی خواهد کرد. کافی است تا نگاهی به جلوپنجره‌ی دوکی شکل، چراغ‌های روز LED -که به شکل L طراحی شده‌اند- و چراغ‌های اصلی این فضاپیما نگاهی بیاندازید تا به‌نوعی امضای لکسوس را روی این طرح مفهومی مشاهده کنید.

برای هماهنگی با سبک و فضای حاکم بر این فیلم، مدل مفهومی موردبحث، با همکاری دست‌اندرکاران فیلم طراحی شده است؛ اما تیم لکسوس برای طراحی این مدل به تجربه و دانش مهندس ارشد خود، Takeaki Kato، متکی بوده است، البته نمی‌دانیم که تجربه‌ی او در زمینه‌ی طراحی فضاپیماها از کجا نشأت گرفته است. اسکای‌جت اولین مدل مفهومی‌ لکسوس نیست که روی پرده‌ی سینما می‌رود و حتما علاقه‌مندان به سینما، یا حداقل علاقه‌مندان به ژانر علمی-تخیلی، مدل مفهومی لکسوس مربوط به سال ۲۰۵۴ میلادی را که در فیلم Minority Report تام کروز حضور داشت، به خاطر می‌آورند.

مدل مفهومی لکسوس ۲۰۵۴

در این میان، بد نیست اشاره‌ای به طرح خودروی پرنده‌ی بوگاتی مربوط به سال ۲۱۵۴ میلادی هم داشته باشیم. طرحی که در فیلم Elysium محصول سال ۲۰۱۳ میلادی حضور داشت و تصویری از آن را در زیر مشاهده می‌کنید.

بوگاتی

نظر شما درباره‌ی این طرح‌ها چیست؟ دوست دارید چه کمپانی‌هایی طرح‌ها و محصولات خود را در سینما به نمایش درآورند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات