تسلا به دنبال احداث کارخانه در اروپا است

یک‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سه‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته، ایلان ماسک مدیر‌عامل شرکت تسلا اعلام کرد کارخانه‌ی بزرگ بعدی این شرکت به نام گیگافکتوری در اروپا احداث خواهد شد.
تبلیغات

ایلان ماسک در کنفرانس خبری در کشور آلمان گفت که کارخانه‌ی اتوماسیون آلمانی با نام Grohmann Engineering را خریداری می‌کند. برخلاف همتای آمریکایی این کارخانه در ایالت نوادا -که به گیگافکتوری ۱ شناخته می‌شود، گیگافکتوری جدید که گیگافکتوری ۲ نامیده می‌شود، به تولید باتری‌ها، سیستم انتقال قدرت و خودروها می‌پردازد.

ماسک در جریان این کنفرانس گفت:

این همان مسیری است که قصد داشتیم برای توسعه‌ی تولید خودروها و باتری‌های بزرگ شرکت تسلا در یک کارخانه‌ی یکپارچه، بپیماییم. در حال حاضر، کارخانه‌ی گیگافکتوری ۱ به ساخت باتری‌ مشغول است اما به زودی تولید سیستم انتقال قدرت را نیز آغاز خواهد کرد... ساخت و تاسیس گیگافکتوری ۲، ممکن است مدت زمانی طول بکشد و محل احداث آن تا سال ۲۰۱۷ قطعی نخواهد شد.
تسلا گیگافکتوری

هم اکنون، شرکت تسلا کارخانه‌ی کوچکی در کشور هلند دارد که به منظور فرآیند مونتاژ نهایی و مرکز توزیع خودروها به اروپا استفاده می‌گردد. احتمال این می‌رود که گیگافکتوری ۲ در نزدیکی این کارخانه احداث گردد.یکی دیگر از احتمالات، فسنهایم فرانسه هست که در مرز این کشور با آلمان واقع شده است. جایی که نیرو‌گاه‌های هسته‌ای از رده خارج‌شده قرار دارند. این محل در سال ۲۰۱۶ توسط وزیر انرژی کشور فرانسه به ایلان ماسک پیشنهاد شد. پیش از این، ماسک در سال ۲۰۱۴ اعلام کرده بود که شرکت تسلا، بالاخره کارخانه‌ای در کشور چین خواهد ساخت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات