استفاده از ویدیو چک برای تضمین سلامت فوتبالیست ها

یک‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
فدراسیون فوتبال برای استفاده کردن یا نکردن از صحنه آهسته ویدیویی توسط پزشکان تیم‌ها در مسابقات به‌زودی تصمیم‌گیری خواهد کرد.
تبلیغات

فوتبال ورزش خشن و پربرخوردی نیست اما گاهی ممکن است برخی برخوردها خطرناک باشند. به این منظور فدارسیون فوتبال در جلسه‌ی سالیانه‌ی خود موضوعی را برای تصمیم‌گیری مطرح خواهد کرد. اگر این طرح تصویب شود پزشکان تیم فوتبال می‌توانند با دیدن صحنه‌ی آهسته تصمیم بگیرند که آیا برخورد انجام‌شده به سر بازیکن خطرناک است و آیا این بازیکن نیاز به تعویض دارد یا خیر. اگر این طرح تصویب شود احتمالا شاهد استفاده از آن در جام جهانی فوتبال سال ۲۰۱۸ خواهیم بود.

در حال حاضر فناوری کنترل خط دروازه برای تشخیص گذر توپ از خط مورد استفاده قرار می‌گیرد. فدراسیون فوتبال اعلام کرده است که استفاده از صحنه آهسته برای اینکه داور تشخیص دهد که توپ گل‌شده یا خطای انجام‌شده پنالتی‌ است یا خیر، در برخی لیگ‌های فوتبال مورد آزمایش قرار خواهد گرفت

فدراسیون فوتبال اعلام کرده است با وجود تغییرات ایجادشده برای حفظ سلامتی بازیکنان فوتبال همچنان مواردی وجود داشته که باید بازیکن به حضور در زمین ادامه نمی‌داده؛ اما پزشک تیم به اشتباه درخواستی برای تعویض وی نداده است. به این منظور تلاش می‌شود تا با استفاده از فناوری‌های جدید از این اشتباهات کاسته شود.

.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات