اضافه شدن ترک پد مجازی به ویندوز 10

جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در آپدیت جدید خود از یک صفحه لمسی مجازی برای ویندوز ۱۰ رونمایی کرده است.
تبلیغات

مایکروسافت  از به‌روزرسانی جدید خود برای ویندوز ۱۰ در ماه پیش خبر داده بود. انتظار می‌رود این آپدیت که به نام  Creator's Update از آن یاد می‌شود به همراه شماری دیگر از قابلیت‌های جدید در ماه مارس ارائه شود. درحالی‌که مایکروسافت جزئیات مشخصی درباره‌ی هیچ‌کدام از ویژگی‌های جدید مطرح نکرده است، اما به نظر می‌آید که کمپانی در حال برنامه‌ریزی برای غافلگیر کردن کاربران خود است. در نسخه‌ی آزمایشی جدیدی از ویندوز ۱۰ (build 14965) که در روز ۹ نوامبر برای کاربران ویندوز اینسایدر منتشر شد، کمپانی مایکروسافت یک پد لمسی مجازی را به سیستم‌عامل خود اضافه کرده است.

مایکروسافت در توصیف این ویژگی جدید، از آن به‌عنوان یک راه برای کنترل مانیتورهای خارجی با استفاده از یک تبلت و بدون نیاز به ماوس یاد کرده است. این بخش جدید به‌گونه‌ای طراحی شده که در صورت فعال شدن در قسمت نوار وظیفه جای می‌گیرد و یک پد لمسی مجازی را بر روی صفحه‌ی نمایش برای کاربر ارائه می‌دهد. این پد می‌تواند برای کنترل ماوس و گزینه‌های مربوط به کلیک راست و کلیک چپ مورد استفاده باشد. شما هم‌اکنون می‌توانید یک آیکون پد لمسی را در بخش اطلاع رسانی (نوتیفکیشن‌ها) فعال کنید. همچنین این امکان نیز وجود دارد که حالت‌های قرارگیری پد لمسی را در پنل اصلی تنظیمات ویندوز ۱۰ به دلخواه خودتان تغییر دهید. 

مسلما این قابلیت برای کاربرانی که روی تبلت ویندوزی خود از صفحه‌کلید یا صفحه لمسی استفاده نمی‌کنند بسیار سودمند خواهد بود. همچنین کسانی که تبلت‌های خود را معمولا به صفحه‌نمایش‌های ثانویه‌ی بزرگ‌تر متصل می‌کنند نیز از این قابلیت جدید ویندوز ۱۰ استقبال خواهند کرد. البته احتمالا این دسته از کاربرانی که اشاره کردیم شمار زیادی از کل کاربران ویندوز ۱۰ در دنیا را تشکیل ندهند. اما چیزی که مسلم است مایکروسافت برای توسعه و بهبود ویندوز ۱۰ برای همگان تلاش می‌کند.

در کنار پد لمسی مجازی، مایکروسافت همچنین در حال ایجاد تغییرات جزئی در برنامه‌ی یادداشت خود (Sticky Notes) برای ویندوز ۱۰ است. زبان‌ها و مناطق بیشتری در حال حاضر روی این برنامه پشتیبانی خواهند شد. همچنین به این تغییرات باید اضافه شدن قابلیت تشخیص ایمیل، URL، شماره تلفن‌، آدرس‌ و اطلاعات مربوط به سهام در تعدادی از کشورهای جدید را بیفزاییم. مایکروسافت از سویی در حال بهبود قابلیت‌های ویندوز اینک (Windows Ink) است. آن‌ها با ایجاد دسترسی سریع به تنظیمات قلم و همچنین در نظر گرفتن گزینه‌هایی برای کاهش و گسترش زاویه‌سنج با ماوس و عملکرد بهبودیافته‌ی برنامه طراحی زمانی (Sketchpad) در مواقعی که مقدار زیادی از جوهر دیجیتال استفاده می‌شود، قصد دارند در عملکرد این بخش نیز پیشرفت‌هایی حاصل کنند. تست‌کننده‌های ویندوز ۱۰ از روز ۹ نوامبر می‌توانند تمامی تغییرات اخیر را روی سیستم خود تجربه کنند. این قابلیت‌ها در وهله‌ی اول برای تست‌کننده‌های ویندوز ۱۰ در همه‌ی دنیا منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آموزش های ویندوز 10 به صفحه‌ی آموزش ویندوز 10 مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات