آیفون 8 ممکن است به نوع متفاوتی از شارژ بی‌سیم مجهز باشد

جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گفته می‌شود اپل قصد دارد قابلیت شارژ بی‌سیم را به شکلی متفاوت از محصولات رقیب به آیفون 8 اضافه کند.
تبلیغات

اگرچه تنها چند هفته از عرضه‌ی آیفون ۷ به بازار می‌گذرد، اما از حالا بازار شایعات مربوط به آیفون 8 به سرعت در حال رشد است. سال آینده، دهمین سالگرد عرضه‌ی آیفون به بازار است و به خاطر چنین مناسبت مهمی انتظار داریم که آیفون سال ۲۰۱۷ دارای بیشترین تغییراتی باشد که در سال‌های اخیر در گوشی‌های هوشمند این خانواده شاهد بوده‌ایم.

آخرین شایعه‌ی منتشرشده در مورد iphone 8 مربوط به قابلیت شارژ بی‌سیم آن است. البته این قابلیت قرار است با آنچه که تاکنون دیده‌ایم متفاوت باشد. در روش‌های متداول شارژ بی‌سیم، شما باید گوشی هوشمند خود را بر روی دستگاه مخصوصی قرار دهید تا شارژ شود، اما اپل سخت در حال تلاش است تا شارژ بی‌سیم را به معنای واقعی کلمه «بی‌سیم» کند.

شارژ بی‌سیم

به نظر می‌رسد این کمپانی قصد دارد ماژول مخصوصی را در درون آیفون ۸ جای دهد که می‌تواند با فرستنده‌ای که به پریز برق متصل شده است ارتباط برقرار کند. بدین ترتیب آیفون شما می‌تواند حتی در فاصله‌ای ۱۵ فوتی (حدود ۵ متر) از فرستنده‌ نیز شارژ شود. اگر این شایعه حقیقت داشته باشد، بدون شک می‌توان روش اپل را بهترین نوع شارژ بی‌سیمی دانست که تا به امروز دیده‌ایم.

این شایعه همچنین تاکید کرده است که اپل برای رسیدن به این فناوری، با کمپانی Energous وارد همکاری شده است. از آن‌جایی که Energous پیش‌تر اعلام کرده بود که در حال کار با یکی از تولیدکنندگان تراز اول گوشی‌های هوشمند در دنیا است، ارتباط این دو کمپانی با هم بسیار محتمل به نظر می‌رسد. البته اگر هنوز هم با شنیدن عبارت «تولیدکننده‌ی تراز اول» در مورد حضور اپل در این حوزه متقاعد نشده‌اید، این مورد را نیز به خاطر داشته باشید که کمپانی Dialog Semiconductor که بالغ بر ۷۰ درصد درآمد خود را از اپل کسب می‌کند، به تازگی ۱۰ میلیون دلار در Energous سرمایه گذاری کرده است!

اگر بگوییم که از دیدن این فناوری در‌ آیفون سال آینده هیجان‌زده نخواهیم شد، دروغ گفته‌ایم؛ اما به هر حال هنوز هیچ منبع معتبری از سوی طرفین این شایعات را تایید نکرده است. چنین تغییر بزرگی در ذهنیت ما از نحوه‌ی عملکرد شارژ بی‌سیم، بسیار مهم و اساسی خواهد بود. اگر این ویژگی بتواند همان‌طور که گفته شده است کار کند، بدون شک تبدیل به یکی از برجسته‌ترین نقاط قوت آیفون ۸ خواهد شد.

نظر شما در مورد این ویژگی جدید چیست؟ آیا این فناوری می‌تواند شما را به خرید آیفون ۸ ترغیب کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات