تماشا کنید: وسیله‌ای که دنیای تعقیب و گریزهای پلیسی را دگرگون خواهد کرد

جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به تازگی یک شرکت آمریکایی وسیله‌ای را به تولید رسانده است که می‌تواند تعقیب و گریزهای پلیسی را به سرعت پایان دهد.
تبلیغات

یک مرد آریزونایی ۸ سال گذشته را مشغول توسعه‌ی ابزاری بوده است که با به دام انداختن چرخ عقب خودرو می‌تواند تعقیب و گریزهای پلیسی را به سرعت به پایان برساند. اگرچه ساخت این وسیله نویدبخش کاهش آسیب‌ها و صدمات در عملیات پلیسی است، اما ضربه‌ی بزرگی برای صنعت تولید میخ‌های بازدارنده است. این اختراع که قلاب سپر پلیس نام دارد، وسیله‌ای ساده است که می‌تواند به جلوی خودروهای پلیس متصل شود.

این وسیله، که شبیه تورهای نظافتی استخرهاست، شامل دو بازوی باز شونده‌ی Y شکل است که یک تور نایلونی بسیار مقاوم را حمل می‌کنند. پس از باز شدن این بازوها و قرار گرفتن در فاصله‌ای مناسب از سطح جاده، خودروی پلیس از پشت به خودروی مظنون نزدیک شده و چرخ عقب آن را گیر می‌اندازد. بند نایلونی به دور چرخ و محور عقب خودرو پیچیده و مانع چرخش آن می‌شود. لازم به ذکر است که خودروی پلیس به‌واسطه‌ی نوار نایلونی مستحکم به خودروی مظنون متصل باقی می‌ماند و مانع از حرکت خودروی تحت تعقیب خواهد شد.

لئونارد استاک (Leonard Stock)، مخترع این قلاب، در گفتگو با خبرگزاری FOX10 Phoenix گفته است که ایده‌ی ساخت این وسیله پس از مشاهده‌ی یک تعقیب و گریز پلیسی پر سرعت، که درنهایت منجر به تصادف شاخ‌به‌شاخ خودروی متواری با یک موتورسوار بی‌گناه شده است، به ذهنش خطور کرده است.

استاک در مورد مشکلات حال حاضر تعقیب‌های پلیسی گفته است:

در حال حاضر چند راه برای متوقف کردن خودروهای فراری وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ضربه زدن به عقب خودروی فراری و منحرف کردن آن، استفاده از میخ‌های بازدارنده و کوبیدن خودروی پلیس به خودروی فراری برای متوقف کردن خودروی مظنون اشاره کرد که در بسیاری مواقع خودروهای پلیس دچار صدمات زیادی می‌شوند.

کمپانی استارتاپ این مخترع با نام شرکت سرمایه‌گذاری استاک، در حال بازاریابی برای محصول نهایی تولیدشده توسط این شرکت در آژانس‌های تأمین امنیت است. در صورت استفاده از این قلاب، تهدیدهای آسیب‌دیدگی و مرگ ناشی از خودروهای فراری کاهش خواهد یافت. این کاهش‌ آسیب شامل خودروهای پلیس نیز می‌شود، آسیب‌هایی که بدون شک از هزینه‌ی اولیه‌ی خرید این وسیله بیشتر هستند. در حال حاضر قیمت خرید این وسیله اعلام نشده است و کمپانی سازنده امیدوار است تا ۲۳ نوامبر سال جاری میلادی قیمت تمام‌شده‌ی این قلاب اعلام شود. در ادامه می‌توانید ویدیوی معرفی این محصول را مشاهده نمایید:

دانلود با کیفیت 360p / دانلود با کیفیت 720p

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات