جیپ از مشکلات کنترل کیفی محصولات خود درس بزرگی گرفته است

شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شکی وجود ندارد که برند معتبر و معروف جیپ در استرالیا با در نظر گرفتن مشکلات کنترل کیفی، تجربه متفاوتی برای مالکان و به خصوص خریداران «گرندکروکی» رقم زده است.
تبلیغات

مالکان گرندکروکی آن را یک SUV باکیفیت و بالارده می‌دانند و همین موضوع دلیلی است تا مطمئن شویم مدیران رده‌بالای جیپ مشکلات کیفی ایجادشده برای آن را به دست فراموشی نسپرده‌اند؛ با این حال برند جیپ در استرالیا انتقادات بسیاری به خود دیده است و سران دفتر مرکزی و اتاق فکر مهندسان عزم خود را جزم کرده‌اند تا این ایرادات را رفع کنند.

ما این سؤال را هنگام عرضه‌ی گرندکروکی تریل هاوک (Trailhawk) از خود پرسیدیم که راه حل و ترفند به کار گرفته‌شده در خودرو‌های فیات کرایسلر برای دست‌وپنجه نرم نکردن با مشکلاتی مشابه گرند کروکی چیست؟ 

کولین شاو، سرپرست بازاریابی و مدیریت برند جیپ در پاسخ گفت:

به طور خلاصه ما به دنبال ارتقای کیفی محصولاتمان هستیم...ما تمام تلاش خود را به منظور انجام بهتر و مؤثرتر کارها و نیل به کیفیت بالا و اطمینان در محصولاتمان ادامه می‌دهیم.

شاو به این نکته نیز اشاره می‌کند که رقابت با شرکت‌های بزرگ در زمینه‌ی محصولات بالارده مانند بی‌ام‌و و مرسدس بنز چالشی جدید برای جیپ بوده است.

جیپ گرند چروکی

شاو می‌گوید:

مطمئنا این عرصه جدیدی برای گرندکروکی است. خریداران خودروهای بالارده انتظارات متفاوتی دارند. پیروزی بر آن‌ها در واقع بخش جذاب و دوست‌داشتنی طراحی و ساخت گرندکروکی است. ما به دنبال پاسخگویی به نیازهای این خریداران در خودروی خود هستیم.

لوسی مک للان، مدیر ارتباطات شرکت فیات کرایسلر استرالیا، فراتر از مسائل مطرح‌شده برای پاسخ به این سؤال که ارائه یک محصول برتر به چه معناست، می‌گوید:

ما با اینکه کیفیت حاصل کار مهندسی و تولید است موافقیم، اما این به‌تنهایی کافی نیست...این امر علاوه بر شروط لازم فوق و صرفه نظر از هزینه تعمیر؛ به تجربه مشتری، هزینه مالکیت، سهولت سرویس و خدمات و دسترسی مالک به قطعات یدکی نیز بستگی دارد.

جیپ در حال حاضر برای هریک از مدل‌های رنگید (Renegade)، کروکی (Cherokee) و گرندکروکی که تا قبل از پایان سال ۲۰۱۶ میلادی خریداری شده‌اند، سه سال خدمات رایگان ارائه می‌دهد. کمپانی در تلاش برای بهبود قیمت‌گذاری قطعات نیز هست تا هزینه‌های خرید محصولات جیپ پایین‌تر بیایند.

لوسی مک للان در مصاحبه با CarAdvice گفت:

تعهد ما نسبت به بهبود و ارتقای کیفیت و بالا بردن لذت تجربه مشتریان از مالکیت خودروهای این برند شروع شده است و البته این تنها شروع کار است و تلاش‌های ما به اینجا ختم نمی‌شوند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات