سامسونگ به زودی وارد حوزه تولید سنسور اثر انگشت می شود

پنج‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ پس از تبدیل شدن به دومین تولیدکننده بزرگ تراشه پس از اینتل، حالا در پی ورود به حوزه‌ی تولید سنسور‌های اثر انگشت است.
تبلیغات

سامسونگ را باید یکی از بزرگ‌ترین بازیگران در حوزه‌ی تولید تراشه‌های پردازشی خواند بطوری که کره‌ای‌ها پس از اینتل تبدیل به دومین تولیدکننده‌ی بزرگ تراشه شده‌اند. تحلیل‌گران بازار به این نکته پی‌برده‌اند که سامسونگ در پی به دست آوردن سهمی از بازار است که دو کمپانی سوئدی FPC و آمریکایی سیناپتیکس تمرکز کمتری روی آن داشته و می‌توان از طریق آن رشد خوبی را در سال‌های آینده تجربه کرد.

شنیده‌ها نشان از این دارد که Samsung LSI که در واقع بخش تولید تراشه‌های این کمپانی است از سال گذشته آغاز به تولید سنسورهای اثرانگشت کرده است. کارشناسان معتقدند که سامسونگ در مراحل آخر طراحی سنسور اثر انگشت خود قرار دارد و می‌تواند فرایند تجاری‌سازی محصولات خود را از سال آینده‌ی میلادی آغاز کند. هدف کوتاه مدت سامسونگ تامین نیاز گوشی‌های هوشمند پایین رده و میان رده‌ی خود به سنسور‌های اثر انگشت بوده و در بلند مدت کره‌ای‌ها در نظر دارند تا نیاز خود برای گوشی‌های هوشمند سری گلکسی اس و گلکسی نوت را نیز تامین کنند. انتظار می‌رود سامسونگ تراشه‌های خود را در اختیار سایر کمپانی‌ها نیز قرار دهد. سامسونگ علاوه بر سنسور‌های اثر انگشت که در آینده به سبد محصولات خود اضافه می‌کند، پنل‌های نمایشی، تراشه‌های پردازشی، حافظه‌ی رم و حافظه‌ی ذخیره‌سازی برای گوشی‌های هوشمند را نیز در کنار سایر ماژول‌ها تولید می‌کند.

سامسونگ هم‌اکنون نیاز خود برای سنسور اثر انگشت خود را از طریق سیناپتیکس تامین می‌کند. به طور حتم تولید این ماژول توسط خود سامسونگ باعث کاهش هزینه‌ها خواهد شد. هرچند سامسونگ تراشه‌های خود را بصورت مستقل تولید می‌کند، اما الگوریتم‌های ضروری مورد نیاز خود را از طریق Precise Biometrics سوئد تامین خواهد کرد. همچنین سامسونگ برای تکمیل چرخه‌ی تولید سنسور اثر انگشت خود به کمپانی‌های شریک خود در زمینه‌ی تولید سنسور تصویر CMOS نیز وابسته خواهد بود.

سامسونگ هنوز خبر مربوط به ورود به حوزه‌ی تولید تراشه را تایید نکرده، از این‌رو باید تا انتشار خبر رسمی مبنی بر آغاز تولید صبر کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات