پیش‌ بینی کاهش درآمد ۱۵ درصدی مدیاتک در سه ماهه چهارم سال

چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیاتک به دلیل نداشتن ظرفیت تولید چیپ‌های جدید، کاهش درآمد ۱۵ درصدی را در طول سه ماهه چهارم ۲۰۱۶ پیش‌بینی کرده است.
تبلیغات

هفته گذشته شرکت بزرگ تایوانی مدیاتک اعلام کرد که در سه ماهه سوم ۲۰۱۶ رشد سودی برابر با ۱۹ درصد را تجربه کرده است. این رشد سود به لطف تقاضای بالای بازار چین و دیگر بازار‌های در حال توسعه بدست آمده است. با این حال، معاون هیئت مدیره این شرکت در یک سخنرانی اعلام کرد که در سه ماهه چهارم امسال باید منتظر کاهش درآمد این شرکت باشیم.

در اعلام رسمی، گفته شده که این کاهش درآمد قرار است بین ۷ تا ۱۵ درصد باشد که برابر با رقمی بین ۲.۱۱ تا ۲.۳۱ میلیارد دلار می‌شود.

طبق گفته‌های Hsieh، معاون هیئت مدیره مدیاتک، این شرکت هنوز ظرفیت تولید مقدار کافی از چیپ‌های ۲۸ نانومتری را ندارد و همین موضوع احتمالا ضربه‌ی سنگینی در سه ماهه جاری به مدیاتک وارد می‌کند. همچنین مدیاتک منتظر کاهش فروش چیپ‌های موبایل و تبلت خود تا ۱۰ میلیون واحد نسبت به سه ماهه قبلی است.

شرکت تایوانی در سه ماهه گذشته موفق شده بود ۱۴۵ تا ۱۵۵ میلیون واحد چیپ به فروش برساند؛ اما با این تفاسیر ظاهرا در سه ماهه جاری یا همان سه ماهه چهارم این تعداد قرار است به ۱۳۵ تا ۱۴۵ میلیون واحد کاهش یابد. سود خالص مدیاتک در سه ماهه سوم ۲۰۱۶ به ۲.۴۹ میلیارد دلار رسید که نشان دهنده رشد کلان ۳۷.۶ درصدی نسبت به همین درآمد در سه ماهه مشابه سال قبل است.

در حال حاضر مدیاتک یکی از بزرگترین سازنده‌های چیپ‌های نیمه هادی است و در کنار غول‌های بزرگی مانند کوالکام، سامسونگ و انویدیا قرار می‌گیرد. این شرکت در سال ۱۹۹۰ بنیان‌گذاری شده و در ابتدا کار خود را با ساخت چیپ‌های نیمه هادی و ارزان‌ قیمت برای درایو‌های نوری و محصولات سرگرمی خانگی شروع کرد و در نهایت توانست راه خود را به زمینه طراحی و ساخت چیپ‌های گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها باز کند و بازار بزرگتری را بدست بگیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات