KGI: مک بوک پرو جدید اپل نیمه دوم 2017 با حافظه رم 32 گیگابایتی راهی بازار می شوند

سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
KGI با انتشار گزارش جدید علاوه بر اعلام کاهش قیمت مک بوک پروهای جدید و فعلی، از عرضه نسخه مجهز به حافظه‌ی رم ۳۲ گیگابایتی خبر داده است.
تبلیغات

مینگ چی کو، تحلیل‌گر شناخته شده‌ی موسسه‌ی KGI گزارش جدیدی را منتشر کرده که در آن گمانه‌هایی را در رابطه با بروزرسانی‌ مک بوک پروهای اپل در سال ۲۰۱۷ ارائه کرده است. براساس اطلاعات ارائه شده اپل در نظر دارد تا نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ نسخه‌ای از مک بوک پرو را با بهره‌گیری از حافظه‌ی رم ۳۲ گیگابایتی راهی بازار کند. همچنین کو از کاهش قیمت مک‌بوک پروهای اپل در سال ۲۰۱۷ خبر داده که این موضوع شامل نسخه‌های جدید و کنونی مک بوک پرو می‌شود.

مینگ چی کو از تمایل اپل برای قیمت‌گذاری مک‌بوک پروهای جدید همچون مک بوک ایر و نسل‌های پیشین مک بوک پرو سخن گفته، حال آنکه قیمت این محصولات در ابتدای کار کمی بالاتر در نظر گرفته شده که طی سال ۲۰۱۷ شاهد قیمتاین محصولات خواهیم بود. البته این کاهش قیمت در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ میلادی روی خواهد داد. کو معتقد است که اکوسیستم حول درگاه USB‌ نوع C از نظر نرم‌افزاری و ماژول‌های سخت‌افزاری به اندازه‌ای رشد خواهد داشت که وجود این درگاه روی مک بوک پرو جذاب‌تر از تاچ بار لمسی خواهد شد.

کو زمان عرضه‌ی نسل جدید یا بروزرشده‌ی مک بوک پرو اپل را نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ میلادی خوانده است. براساس اطلاعات ارائه شده توسط کو، اپل در نظر دارد تا نسخه‌ای را با حافظه‌ی رم ۳۲ گیگابایتی راهی بازار کند. البته عرضه‌ی این نسخه بستگی به آماده شدن پردازنده‌های سری کانن‌لیک اینتل دارد.

در این گزارش آمده:

مک بوک‌های جدید نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۷ راهی بازار خواهند شد که احتمالا به حافظه‌ی رم ۳۲ گیگابایتی نیز مجهز می‌شوند تا از این طریق کاربرانی را که خواستار امکانات سخت‌افزاری بیشتر هستند به سوی خود جلب کنند. عرضه‌ی نسخه‌ی مجهز به حافظه‌ی رم ۳۲ گیگابایتی بستگی به آماده شدن به موقع پردازنده‌های سری کانن‌لیک دارد که سال ۲۰۱۷ راهی بازار خواهند شد. اطلاعات موجود نشان از این دارد که تراشه‌های سری کانن‌لیک ۱۵ تا ۲۵ درصد از نظر مصرف انرژی در رابطه با حافظه‌های LPDDR 4 در مقایسه با حافظه‌های LPDDR 3 بهینه‌تر شده‌اند. در صورتی که پردازنده‌های سری کانن‌لیک تا زمان عرضه‌ی مک‌بوک های جدید در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ آماده نشوند، از این‌رو باید شاهد استفاده از پردازنده‌های کافی‌لیک در مک‌بوک‌های جدید باشیم که همچنان از حافظه‌های رم LPDDR 3 بهره برده و حداکثر ظرفیت آن ۱۶ گیگابایت خواهد بود.

بسیاری از کاربران در واکنش به مک‌بوک پرو‌های جدید رونمایی شده نسبت به عدم پشتیبانی از حافظه‌ی رم با ظرفیت بیش از ۱۶ گیگابایت واکنش نشان داده‌اند. مک‌بوک‌های جدید از تراشه‌های اسکای‌لیکی بهره می برند که در مقایسه با نسل پیش بسیار بهینه‌تر شده‌اند. قیمت مک بوک پروی جدید مجهز به تاچ بار در ارزان‌ترین نسخه ۱۷۹۹ دلار تعیین شده که ۵۰۰ دلار بیشتر از نسل قبلی مک‌بوک پروی ۱۳ اینچی است.

فیل شیلر در واکنش به انتظارات کاربران در رابطه با عرضه‌ی نسخه‌ای مجهز به حافظه‌ای ۳۲ گیگابایتی اعلام کرد که استفاده از چنین حافظه‌هایی مستلزم بکارگیری سیستم حافظه‌ای است که مصرف انرژی بالایی دارد و از این رو اپل ترجیح می‌دهد تا نسخه‌ی ۳۲ گیگابایتی از لپ‌تاپ خود را راهی بازار نکند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات