مک بوک پرو ۱۳ اینچ جدید اپل تنها 7 درصد سریع تر از نسل قبل است

سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
انتشار نتایج بنچمارک نسخه‌ی بدون تاچ بار مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید اپل حاکی است که این لپ‌تاپ تنها ۷ درصد سریع‌تر از نسل پیش است.
تبلیغات

اپل طی مراسمی که ۶ آبان ماه برگزار کرد، نسل جدید مک‌بوک پروهای خود را رونمایی کرد. مک بوک پروهای جدید که تحت نام نسخه‌های عرضه شده در اواخر سال ۲۰۱۶ راهی بازار می‌شوند با ویژگی‌های جدیدی نظیر تاچ بار لمسی، سنسور اثر انگشت و بدنه‌ی باریک و سبک همراه شده‌اند که از این‌رو بسیاری از کاربران از آن استقبال کرده‌اند، حال آنکه از نظر شماری از افراد بهره‌گیری از تراشه‌های اسکای‌لیک که متعلق به سال پیش است، به عنوان فاکتوری منفی برای این لپ‌تاپ مطرح است.

انتشار نتایج بنچمارک مربوط به نسخه‌ی ۱۳ اینچی مک بوک پروی جدید بدون تاچ بار، دید بهتری را در قبال بهبود قدرت پردازشی و بهینه شدن مصرف انرژی این لپ‌تاپ به دست می‌دهد.

رده پایین‌ترین مک بوک پروی ۱۳ اینچی جدید اپل که تاچ بار ندارد، از وجود تراشه‌ی Core i5 دو هسته‌ای اسکای لیک اینتل با فرکانس پردازشی ۲.۰ گیگاهرتزی بهره می‌برد. امتیاز چند هسته‌ای بنچمارک این لپ‌تاپ ۶٫۹۷۰ ثبت شده که نشان از بهبود عملکرد پردازشی ۷ درصدی نسخه‌ی جدید در مقایسه با نسل پیش دارد. اپل در مک بوک‌ ۱۳ اینچی سال ۲۰۱۵ از وجود تراشه‌ی دو هسته‌ای Core i5 با فرکانس پردازشی ۲.۷ گیگاهرتزی برادول استفاده کرده است. امتیاز بنچمارک نسل قبلی مک بوک پرو ۱۳ اینچی در حالت چند هسته‌ای ۶٫۴۹۷ است.

بنچمارک مک بوک پرو 2016 اپل

هر چند نسخه‌ی ۱۳ اینچی جدید مک بوک پرو موفق شده تا نسل پیشین مجهز به تراشه دو هسته‌ای را پشت سر بگذارد، اما مک بوک پرو ۱۳ اینچی ۲۰۱۵ مجهز به تراشه‌ی Core i7 نسل جدید را از نظر امتیاز بنچمارک پشت سر گذاشته است.

هرچند فاصله‌ی عملکرد پردازشی دو نسل اخیر مک بوک پرو ۱۳ اینچی چندان فاحش نیست، اما از نظر مصرف انرژی شاهد بهبود مصرف هستیم، بطوریکه تراشه‌ی جدید از سری اسکای‌لیک که در مک بوک پرو ۱۳ اینچی استفاده شده ۱۵ وات انرژی مصرف می‌کند، حال آنکه نسل پیشین از سری برادول یک تراشه‌ی ۲۸ واتی است. نسل جدید مک بوک پرو ۱۳ اینچ اپل موفق شده تا با بهره‌گیری از پردازنده‌ای که مصرف کمتری داشته و ظرفیت باتری آن نیز به مراتب کاهش پیدا کرده، عمر باتری برابری را با نسل پیشین مک بوک پرو در اختیار کاربران قرار دهد. ظرفیت باتری نسل پیش مک بوک پرو اپل ۷۴.۹ وات ساعت بوده در حالی که مک بوک پرو جدید با باتری ۵۴.۵ وات ساعتی به همان میزان عمر می‌کند.

نسخه‌ی بدون تاچ بار مک بوک پرو جدید اپل از وجود تراشه‌ی 6360U بهره می‌برد که گزینه‌ی مناسبی برای استفاده در کلاس لپ‌تاپی نظیر مک بوک ایر است، از این‌رو مقایسه نسخه‌ی مجهز به تاچ بار را باید رقابت عادلانه‌ترین بین دو نسخه‌ی مک بوک پرو خواند. با توجه به اینکه نسخه‌ی مجهز به تاچ بار از ماه آینده راهی بازار خواهد شد، از این‌رو باید برای مقایسه در انتظار نسخه‌ای باشیم که ۵۰۰ دلار از نسل پیشین گران‌تر است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات