سامسونگ پنل اولد تمام صفحه برای گلکسی اس 8 می‌سازد

سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یکی از تغییرات عمده‌ی سخت‌افزاری در گلکسی اس 8 به احتمال زیاد استفاده از پنل تمام صفحه‌ی اولد در جلوی این دستگاه است.
تبلیغات

گلکسی اس ۸ یکی از مهم‌ترین گوشی‌هایی است که سامسونگ اقدام به معرفی آن می‌کند چرا که بعد از اتفاقات ناگوار برای گلکسی نوت ۷، شرکت کره‌ای مجبور به اثبات دوباره‌ی خود است. بنابراین شایعات خبر از تغییرات گسترده در گلکسی اس ۸ می‌دهند که یکی از آن‌ها احتمالا استفاده از پنل صفحه نمایشی است که تمام جلوی گوشی را بپوشاند و ظاهرا سامسونگ نیز در حال توسعه‌ی چنین پنلی برای گوشی‌های هوشمند خود است.

یکی از محققان بخش صفحه نمایش سامسونگ با اشاره به این موضوع در مورد استفاده‌ی آن در گلکسی اس ۸ سخنی نگفته اما به این موضوع اشاره کرده است که سامسونگ منابع زیادی را صرف توسعه‌ی این پنل می‌کند. پارک ون سنگ، مهندس ارشد سامسونگ دیسپلی در این باره می‌گوید:

سامسونگ دیسپلی سال آینده‌ی میلادی پنلی معرفی خواهد کرد که در آن نرخ محیط صفحه نمایش (مقیاسی برای تعیین مقدار فضای اشغال شده توسط صفحه نمایش در پنل جلوی گوشی) بیش از ۹۰ درصد است.

میانگین نرخ محیط صفحه نمایش در پنل‌های موجود بازار ۸۰ درصد است اما برخی در تلاش برای افزایش این مقدار هستند. همچنین پارک بیان کرده است که سامسونگ در سال‌های آینده این مقدار را به ۹۹ درصد خواهد رساند که در واقع به معنای این است که در گوشی‌های هوشمند آینده تمام پنل جلوی صفحه نمایش را نمایشگر گوشی تشکیل خواهد داد.

احتمالا سامسونگ با این کار مجبور به برداشتن دکمه‌ی هوم در گلکسی اس ۸ شود و به این دلیل نیز در روزهای گذشته شاهد منتشر شدن شایعاتی با این موضوع بودیم که گلکسی اس 8 اولین گوشی هوشمند با فناوری حسگر اثر انگشت اپتیکال خواهد بود. خود سامسونگ نیز در مورد این گوشی اطلاعات زیادی ارائه نداده و تنها به این نکته بسنده کرده است که گلکسی اس ۸ دارای دوربین بسیار خوب و طراحی زیبا خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات