دسترسی توسعه‌ دهندگان Slack به API مکالمه واتسون آی بی ام

جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
IBM با ساخت افزونه‌ای، دسترسی به هوش مصنوعی واتسون را از طریق Watson Conversation API در اختیار توسعه‌دهندگان Slack قرار می‌دهد.
تبلیغات

IBM در حال ساخت افزونه‌ای است که امکان دسترسی به هوش مصنوعی واتسون (Watson AI) را که 25 اکتبر معرفی شد، برای سازندگان bot فراهم می‌کند. (bot گرفته شده از کلمه robot و به معنی هر نوع نرم‌افزار خودکار است که به عنوان مشاور کاربر یا برنامه شبیه‌ساز رفتار انسان عمل می‌کند-در اینجا منظور برنامه‌هایی است که با استفاده از هوش مصنوعی به تعامل کلامی با انسان می‌پردازند‌)

این افزونه روی GitHub ارائه خواهد شد و به توسعه‌دهندگان Slack امکان دسترسی به API مکالمه واتسون را خواهد داد. نایب رئیس انجمن حامیان توسعه‌دهندگان بخش واتسون شرکت IBM‌، استیو آبرامز (Steve Abrams) در مصاحبه تلفنی با VentureBeat گفت که این افزونه بخشی از یک تلاش وسیع‌تر برای رسیدن جامعه توسعه‌دهنگان Slack bot به آنالیز احساسات، اشتراک‌گذاری مکالمات و مجموعه APIهای صحبت برای Slack bot است.

آبرامز همچنین گفت: «‌ما برای توسعه‌دهندگان، فرآیند ساخت bot های دارای قدرت شناخت و درک را از طریق اتصال به Watson و Slack و در نهایت رسیدن به محیط کار دیجیتال آسان‌تر می‌کنیم.»

او همچنین اضافه کرد: Watson Conversation API در درون Slackbot تعبیه خواهد شد. Slackbot به سوالات در مورد چگونگی استفاده از Slack پاسخ خواهد داد و استفاده از قدرت واتسون این ارتباط را بیشتر به حالت مکالمه‌ای تبدیل خواهد کرد.

IBM از به اشتراک گذاری تاریخ مشخص ارائه این افزونه یا دیگر اقدامات برای همکاری با Slack خودداری کرد.

اسلک

Stewart Butterfield مدیرعامل Slack گفت: استفاده از سرویس‌های شناختی و درک‌کننده مانند واتسون روی Slack می‌تواند موجب حرکت بزرگی شود.‌

Butterfield همچنین در بیانیه‌ای گفت: «ما می‌خواهیم Slack همزمان با استفاده کاربر بهتر و باهوش‌تر شود و نگهداری مهم‌ترین مکالمات را برای مردم آسان‌تر کنیم و توانایی آن‌ها برای یافتن پاسخ‌های سریع را تقویت کنیم. شراکت با IBM و کاری که با واتسون انجام می‌دهیم هوش سازمانی مشتری‌های ما را سریع‌تر می‌کند و راندمان کاری را در مسیر بسیار جدیدی به پیش می‌راند.»

IBM Watson همچنین اعلام کرد تصمیماتی برای ساخت یک bot برای متخصصان شبکه و فناوری اطلاعات دارد که قابلیت‌های آن روی Slack به نمایش گذاشته می‌شود.

Abrams گفت: «‌کاری که همراه با آن‌ها انجام می‌دهیم این است که نوعی روبات نرم افزاری برای پشتیبانی فناوری اطلاعات عملیات شبکه می‌سازیم که سوالات مربوط به دوره اجرا، زمان تعلیق کار و مانند این‌ها را پاسخ خواهد داد و زمانی که این را با ابزار مورد استفاده کاربر تلفیق کنیم، واتسون این تلفیق را تقویت خواهد کرد و در نتیجه شما از طریق Slack می‌توانید بگویید:

“?Hey Watson is the network up or down”

IBM و Slack هر دو، تجربه شراکت‌های مشابه را در سال‌جاری داشته‌اند. Howdy سازنده Slack bot اوایل این ماه پشتیبانی برای Microsoft Bot Framework را اضافه کرد و در ماه ژوئن، آی بی ام و سیسکو برای آوردن واتسون به محیط کار همکاری کردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات