پیشی گرفتن تقاضا برای آیفون 7 از عرضه آن منجر به افزایش فروش خواهد شد

شنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس پیش‌بینی‌های تحلیلگران، اپل در سه‌ماهه‌ی منتهی به تعطیلات زمستانی، افزایش قابل توجهی را در آمار فروش آیفون‌های خود تجربه خواهد کرد.
تبلیغات

نخستین سه‌ماهه از سال مالی ۲۰۱۷ برای اپل فرا رسیده است، این موضوع به مفهوم آن است که آمار فروش برای اپل در فصل تعطیلات میلادی، افزایش قابل ملاحظه‌ای را تجربه خواهد کرد. یکی از بخش‌هایی که اپل می‌تواند در فصل یاد شده بهبودی را تجربه کند، فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت است، چرا که تحلیگران برای آن سومین سه‌ماهه‌ی مداوم از کاهش فروش سالیانه را پیش‌بینی کرده‌اند.

در حالی که مینگ‌ - چی کو از KGI Securities نگاهی مثبت داشته، اما کماکان پیش‌بینی‌های موسسه‌ی یاد شده برای فروش آیفون 7 و آیفون 7 پلاس و در عمل تمامی آیفون‌ها، محافظه‌کارانه بوده است، چرا که اپل گزارش‌های خود را بسیار گنگ و سربسته اعلام می‌کند. با این حال سایرین رشد قابل توجهی را برای فروش آیفون‌های جدید پیش‌بینی می‌کنند.

به عنوان مثال BTIG Research یکی از موسساتی است که به تاخیرهای به وجود آمده در عرضه‌ی تمام نسخه‌های آیفون‌های جدید پی‌ برده است. وضعیت عرضه‌ی آیفون‌ 7 و آیفون 7 پلاس پس از گذشت دو هفته از آغاز آن، کماکان به هم‌ریخته و آشفته است و به نظر می‌رسد که پس از عرضه‌ی این گوشی‌ها در ۵۸ کشور باقیمانده، آشفتگی وضعیت بیش از پیش خواهد شد.

تحلیلگر، والتر پیسیک، می‌نویسد:

فروشگاه‌های آنلاین اپل زمان ارسال را برای مدل‌های مختلف آیفون 7 به جز نسخه‌ی جت‌بلک آن را ۱۴ الی ۲۱ روز تخمین می‌زنند، این مدت‌زمان برای آیفون 6 اس، ۳ الی ۵ روز و برای آیفون 6، بین ۷ الی ۱۰ روز بوده است.

بسته به اپراتور، به نظر می‌رسد که برخی از خریداران خوش‌شانس بوده باشند. به عنوان مثال کاربران اپراتور T-Mobile نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی از آیفون 7 را در کمتر از ۹ روز تحویل می‌گیرند که نسبت به مدت‌زمان ۲۸ الی ۴۲ روزه‌ی مورد نیاز برای تحویل نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی آیفون 6 اس، به میزان قابل توجهی کمتر است. به نظر می‌رسد که آیفون 7 پلاس از لحاظ زمان ارسال، با دارا بودن صف‌های سه تا نه هفته‌ای تحویل به کاربر، وضعیت وخیم‌تری داشته باشد.

پیسیک می‌گوید:

مطابق تخمین‌های صورت گرفته، زمان مورد نیاز برای تحویل نسخه‌ی جت‌بلک، می‌تواند تا ۱۵ دسامبر (۲۵ آذر) بینجامد. این مدت‌زمان می‌تواند رکوردی برای زمان انتظار جهت دریافت یک آیفون جدید باشد. 

موسسه‌ی Citigroup آمار فروش پیش‌بینی شده‌ی خود را برای میزان فروش آیفون‌های جدید را در فصل تعطیلات میلادی، از ۷۳ میلیون به ۷۹.۴ میلیون واحد افزایش داده است. به نظر می‌رسد با توجه به مشکلات به وجود آمده برای گلکسی نوت 7 و آغاز فراخوانی فبلت‌های عرضه شده توسط سامسونگ و با در نظر گرفتن خبرهای مثبت منتشر شده از جانب اپراتورها و خرده‌فروش‌های سراسر آسیا، اروپا و آمریکای شمالی، اپل این بار سه‌ماهه‌ی بهتری را تجربه خواهد کرد.

در پایان اطلاعات و اعدادی آمده است که براساس آنها می‌توان تحلیل بهتری را از وضعیت اپل انجام داد:

  • ۲۷ اکتبر (۶ آبان): اپل گزارش مالی سه‌ماهه‌ی چهارم از سال مالی ۲۰۱۶ را منتشر کرده و پیش‌بینی‌های خود را برای سال مالی آینده و سه‌ماهه‌ی مهم تعطیلات را اعلام می‌کند.
  • در اواخر ماه ژانویه اپل گزارش مالی سه‌ماهه‌ی نخست از سال مالی ۲۰۱۷ را منتشر می‌کند.
  • تعداد آیفون‌های به فروش رفته در سه‌ماهه‌ی نخست سال مالی ۲۰۱۶: ۷۴.۷۸ میلیون واحد
  • درآمد کلی اپل در سه‌ماهه‌ی نخست از سال مالی ۲۰۱۶: ۷۵.۹ میلیارد دلار
  • درآمد خالص اپل در سه‌ماهه‌ی نخست از سال مالی ۲۰۱۶: ۱۸.۴ میلیارد دلار
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات