اپل سنسور اثر انگشت آیفون 8 را در نمایشگر تمام صفحه OLED آن جای می‌‌دهد

جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آیفون 8، احتمالا دارای یک نمایشگر OLED تمام صفحه است. جزئیاتی از پتنت جدید اپل منتشر شده است که نشان می‌دهد کلید لمسی مجازی جایگزین دکمه محبوب هوم می‌شود.
تبلیغات

شایعات جدید حاکی از آن است که آیفون در سال ۲۰۱۷، یک صفحه نمایش OLED بدون حاشیه و لبه به لبه ارائه خواهد داد که تمام جلو گوشی را پوشش می‌دهد. در نتیجه دکمه آشنای هوم با یک کلید لمسی مجازی جایگزین خواهد شد. این کلید مجازی با موتور تپتیک گوشی پشتیبانی می‌شود.

به تازگی USPTO، پتنت جدید اپل را منتشر کرده است که جزئیات بیشتری را درباره این نوآوری آشکار می‌کند. این اختراع، فناوری حسی خازنی (capacitive sensing technology) را ارائه می‌کند که از طریق فواصل موجود در فضا، امکان قرار گرفتن اسکنر اثر انگشت تاچ آی‌دی را در پشت صفحه نمایش فراهم می‌آورد. بعلاوه این ابتکار شامل لنزهای الکترواستاتیکی است که در آرایه‌ای از حسگرها گسترده شده‌اند. این حسگرها به طور دقیق الگوی اثر انگشت کاربر را اسکن می‌کنند. اگر اپل واقعا برنامه دارد تغییری در طراحی آیفون‌ها به وجود آورد، با این روش، قادر خواهد بود که صفحه نمایش تمام صفحه خود را در نسل بعدی آیفون‌ها ارائه دهد.

apple patent

البته اختراعات دیگری نیز در صنعت گوشی‌های هوشمند وجود دارند که امکان قرار دادن سنسور اثر انگشت را در پشت صفحه نمایش فراهم می‌آورند. فناوری کوالکام سنس آی‌دی (Qualcomm's Sense ID) از امواج مافوق صوت برای ثبت اثر انگشت بر روی سطوحی مثل شیشه، فلز و پلاستیک استفاده می‌کند. با این حال، اپل عملا می‌خواهد یک جایگزین مجازی برای دکمه هوم و قابلیت‌های آن بسازد. به عبارت دیگر این شرکت ترجیح می‌دهد تکنولوژی مربوط به خود را توسعه دهد. فناوری‌هایی شبیه به پتنتی که توضیح داده شد.

apple patent
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات