بی ام و در حال کار بر روی یک مدل هاچ بک از سری i است

پنج‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
به تازگی عکس­‌هایی از پتنت مدل جدید سری i بی‌ام‌و منتشر شده است.
تبلیغات

در عکس‌های منتشر شده، که مربوط به آخرین پتنت ثبت شده توسط بی ام و در کشور ژاپن است، می­‌توان به راحتی استایل خودروهای سری i این شرکت را تشخیص داد. درهای عقب این خودرو، که به‌نظر می‌رسد یک هاچ‌بک سایز بزرگ است، مانند مدل i3 به قسمت عقب بدنه لولا شده‌اند (درها به ستون خودرو لولا نشده‌اند). البته، در این مدل درهای عقب خودرو مستقل از درهای جلویی عمل می‌کنند و مانند مدل i3 نیازی نیست که برای باز کردن درهای عقب ابتدا درهای جلو بازشوند.

بی‌ام‌و i4

عکس‌های پتنت این خودرو برای اولین بار توسط یک وب‌سایت خبری خودرو کانادایی برای اولین منتشر شد.

بی‌ام‌و i4

با توجه به برنامه‌های اخیر بی‌ام‌و برای گسترش فعالیت در زمینه‌ی خودروهای الکتریکی، انتظار می‌رود که این مدل از سری i، نه یک مدل هیبریدی مانند i8 و نه یک مدل الکتریکی با شعاع حرکتی کوتاه مانند i3 باشد بلکه، این مدل احتمالا یک خودروی تمام الکتریکی با شعاع حرکتی زیاد خواهد بود.

بی‌ام‌و i4
بی‌ام‌و i4

با اینکه عکس‌های دیگری از پتنت‌های جدید بی‌ام‌و منتشر نشده است اما، این خودروساز آلمانی در ماه‌های اخیر نام تجاری i1 تا i9 را برای خودروهای خود به ثبت رسانده است.

احتمالا بی‌ام‌و برای جلوگیری از استفاده‌ی دیگر کمپانی‌ها از این اسامی اقدام به ثبت آن‌ها کرده است و بعید است که شاهد به تولید رسیدن تمام آن‌ها باشیم، با این ‌حال، با توجه به اندازه‌ی مدل جدید، ممکن است بی‌ام‌و از میان اسامی ثبت شده نام بی‌ام‌و i4 را برای آن انتخاب کند. با توجه به رشد روز افزون بازار شاسی بلندها در صنعت خودروسازی، انتظار می‌رود که حداقل شاهد یک مدل شاسی بلند از سری i بی‌ام‌و باشیم و طبق گفته‌ی منابع آگاه این کمپانی، اولین شاسی بلند سری i با نام i5 عرضه خواهد شد.

بی‌ام‌و i4

با اینکه هنوز هیچ اطلاعاتی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این خودرو در دست نیست اما، با توجه به تمرکز خودروهای سری i بر تکنولوژی خودران، می‌توان انتظار داشت که مدل جدید، این کمپانی آلمانی را یک قدم به خودروهای تمام خودکار نزدیک خواهد کرد و مستقیما رقیب تسلا مدل ۳ خواهد بود.

بی‌ام‌و i4

لازم به ذکر است که رقیب دیرینه‌ی بی‌ام‌و، مرسدس بنز، نیز در جریان نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ از برند خودروهای الکتریکی خود با نام EQ رونمایی کرد تا به نوعی با سری i بی‌ام‌و به رقابت بپردازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات