سامسونگ پردازنده اسنپدراگون 830 را با فناوری 10 نانومتری تولید خواهد کرد

پنج‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا سامسونگ و کوالکام طی قراردادی تصمیم گرفته‌اند تا تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۳۰ با فناوری ۱۰ نانومتری کمپانی کره‌ای تولید شود.
تبلیغات

به تازگی گزارش شده است که شرکت سامسونگ با کمپانی کوالکام قراردادی منعقد کرده که بر مبنای آن تولید پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۳۰ را به عهده خواهد گرفت. بنا به اعلام این گزارش، پردازنده‌ی رده‌بالای بعدی کوالکام با استفاده از فرآیند ۱۰ نانومتری سامسونگ تولید خواهد شد تا ابعاد آن کوچک‌تر شده و در عین‌ حال از نظر عملکرد و بهینه بودن مصرف باتری نیز نسبت به نسل قبلی خود ارتقا چشمگیری داشته باشد. در ادامه با زومیت همراه باشید تا با جزئیات این قرارداد بیشتر آشنا شوید.

بنا به اعلام گزارشی که از جانب ETNews منتشر شده، کمپانی سامسونگ LSI تولید تمامی تراشه‌های اسنپدراگون ۸۳۰ را به عهده خواهد گرفت. این گزارش همچنین بیان می دارد که نیمی از واحدهای گلکسی اس ۸ از این پردازنده‌ بهره خواهند برد و مثل همیشه مدل اکسینوسی این محصول نیز با چیپ ۸۸۹۵ سامسونگ عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است که اکسینوس ۸۸۹۵ نیز با فرآیند ۱۰ نانومتری تولید خواهد شد و نسبت به پردازنده‌ی کنونی این غول کره‌ای یعنی اکسینوس ۸۸۹۰ که با فناوری ۱۴ نانومتری تولید شده، عملکرد بسیار بهتری خواهد داشت.

سامسونگ و کوالکام با کمک یک دیگر تکنولوژی FoPLP را توسعه می‌دهند تا از آن در پردازنده‌های بعدی خود یعنی اسنپدراگون ۸۳۰ و اکسینوس ۸۸۹۵ استفاده کنند. این فناوری باعث می‌شود تا صفحه‌ی مداری چاپی (PCB) از چیپ‌ست‌ها حذف شود تا از این طریق یکی از لایه‌های ساختار پردازنده کاسته شده و در نتیجه هزینه‌های تولید پایین بیاید. تکنولوژی یاد شده امکان استفاده از روش آسان‌تری را برای افزایش پورت‌های ورودی فراهم کرده و نیز باعث باریک‌تر شدن ضخامت پردازنده‌ی مورد نظر خواهد شد.

کوالکام پیش از این با مشکل گرم‌ شدن بیش‌ از حد اسنپدراگون ۸۱۰ و اسنپدراگون ۸۰۸ مواجه شده بود و به همین دلیل این کمپانی رقبای بیشتری را پیش روی خود خواهد دید چرا که شرکت‌هایی مثل ال‌جی و هواوی تولید چیپ‌ست‌های مخصوص به خود را آغاز کرده‌اند. اپل نیز با استفاده از پردازنده‌ی A10 فیوژن خود، عملکرد بسیار خوبی را برای آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس به ارمغان آورده است.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا همکاری سامسونگ و کوالکام باعث خواهد شد تا بار دیگر شاهد عرضه‌ی بسیاری از گوشی‌های هوشمند با پردازنده‌های اسنپدراگون باشیم؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات