گوگل از کروم کست اولترا رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
گوگل از نسخه‌ی 4K دستگاه پخش آنلاین خود به نام Chromecast Ultra رونمایی کرد.
تبلیغات

رویداد اختصاصی گوگل در حال برگزاری است و این کمپانی به جز معرفی دو گوشی پیکسل و پیکسل ایکس‌ال، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. گوگل در جریان مراسم خود از کروم‌کست اولترا به عنوان نسخه‌ی 4K ابزار پخش آنلاین خود رونمایی کرد.

کروم‌کست اولترا می‌تواند محتوای 4K را از طریق سرویس‌هایی چون یوتیوب، نت‌فلیکس و وودو پخش کند و از ماه نوامبر پشتیبانی از Google Play Movie نیز به این دستگاه اضافه می‌شود. محتوای HDR (شامل HDR 10 و Dolby Vision) نیز توسط نسخه‌ی اولترا پشتیبانی می‌شود.

گوگل معتقد است مدل اولترا سریع‌ترین کروم‌کست موجود است و بدون توجه به اینکه آیا تلویزیون 4K دارید یا خیر، می‌تواند به لطف ارتباط وای‌فای بهینه شده، ویدیوها را ۱.۸ بار سریع‌تر از کروم‌کست اصلی، بارگذاری کند. این کمپانی پورت اترنت را برروی آداپتور دستگاه در نظر گرفته تا کاربرانی که ارتباطات بی‌سیم آنها پاسخگوی پخش محتوای 4K نیست بتوانند از دستگاه خود استفاده‌ی بهتری داشته باشند.

طراحی نسخه‌ی اولترا شبیه نسخه‌ی استاندارد کروم‌کست است و به جای Chrome می‌توانیم لوگوی G را مشاهده کنیم. ضمن اینکه یک اتصال HDMI نیز در نظر گرفته شده که دستگاه به سادگی پشت تلویزیون شما نصب می‌شود. همچنین می‌توان محتوای کروم‌کست اولترا را بر روی گوشی‌های اندرویدی و انواع لپ‌تاپ پخش کرد و وقتی Google Home عرضه شد، کروم‌کست جدید با آن سازگاری خواهد داشت

نسخه‌ی اولترای کروم‌کست نسبت به نسل قبلی افزایش قیمت دو برابری داشته با قیمت ۶۹ دلار در بازار آمریکا عرضه خواهد شد. این محصول از ماه نوامبر وارد بازار آمریکا می‌شود و سپس در ۱۶ کشور از سراسر دنیا قابل خرید است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات