ساندار پیچای می‌خواهد برای هر کاربری یک گوگل شخصی بسازد

سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
در رویداد گوگل که هم‌اکنون در حال برگزاری است ساندار پیچای گفت می‌خواهد هر کاربر یک گوگل شخصی داشته باشد.
تبلیغات

ساندار پیچای، مدیرعامل کمپانی گوگل می‌خواهد کاری کند که گوگل از یک موتور جستجوگر فراتر رفته و برای هر کاربر امکان شخصی‌سازی ایجاد شود.

در آغاز رویداد گوگل که هم‌اکنون در جریان است ساندار پیچای بر روی سن آمد و در مورد تاریخ محاسبات کامپیوتری کمی صحبت کرد. مدیرعامل گوگل در سخنانش به هوش مصنوعی اشاره کرد که آینده کمپانی گوگل به آن گره خورده و تحول عظیمی نیز در دنیای کامپیوتری ایجاد خواهد کرد. پیچای در سخنرانی خود گفته است:

وقتی من به جایگاهی که قرار است محاسبات کامپیوتری در آینده به آن برسد نگاه می‌کنم این موضوع کاملا برای من روشن می‌شود که ما در آینده دنیایی خواهیم داشت که هوش مصنوعی مانند تلفن‌های هوشمند فراگیر می‌شود.

وی افزود:

هدف ما این است که برای هر کاربری یک گوگل شخصی بسازیم. همانطور که گوگل را برای عموم ساختیم می‌خواهیم برای هر شخصی، یک گوگل شخصی‌سازی شده بسازیم.

کمپانی گوگل قصد دارد این کار جالب را به کمک دستیارانش انجام دهد. دستیاری مبتنی بر هوش مصنوعی که می‌تواند به تمام سوالات روزانه مانند «وضعیت آب و هوا چگونه است؟» پاسخ داده یا رمز قفل دیجیتالی که به موتورتان زده‌اید را به یاد داشته باشد و حتی تیم مورد علاقه شما را دانسته و شما را از آخرین اخبار آن مطلع کند.

گوگل از تکنولوژی‌هایی مانند فراگیری ماشینی و پردازش زبان‌های طبیعی برای بهینه کردن دستیارش استفاده می‌کند که در حال حاضر می‌توان نمونه‌ای از آن را در اپلیکیشن پیام‌رسانی الو مشاهده کرد. بنا بر گفته‌های پیچای، این دستیار هوشمند در واقع چیزی است که آینده استفاده از موتور جستجوگر گوگل را رقم می‌زند. ساندار پیچای در رویداد گوگل گفت:

محاسبات کامپیوتری هر ده سال شاهد یک تغییر بزرگ بوده است و ما در آغاز یک تغییر بزرگ دیگر برای محاسبات قرار داریم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات