عمر باتری آیفون ۷ هم تیتر رسانه ها شد

سه‌شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
این بار رسانه‌های مطرح، باتری آیفون 7 را نشانه گرفته‌اند و طول عمر باتری این گوشی را زیر سوال برده‌اند.
تبلیغات

آیا آیفون 7 در زمینه‌ی باتری مشکل دارد؟ سایت‌های Which و گاردین، به این سوال پاسخ مثبت داده‌اند.

سایت Which نتایج آزمونی را در ارتباط با مدت زمان تماس و مصرف اینترنت در آیفون ۷ منتشر کرد و معلوم شد که این محصول در مقایسه با سامسونگ گلکسی اس 7، ال‌جی جی 5 و اچ‌تی‌سی 10 عملکرد ضعیف‌تری دارد.

این آزمون با استفاده از یک شبیه‌ساز شبکه‌ی تلفن، یک تماس 3G و یک صفحه‌ی وب، صورت گرفته است. در بررسی تماس 3G، گوشی‌های اندرویدی توانستند آیفون 7 را پشت سر بگذارند. آیفون 7 توانست فقط ۷۱۲ دقیقه روشن بماند. در حالی که این زمان برای گوشی‌های دیگر مانند اچ‌تی‌سی 10 معادل ۱۸۵۹ و برای ال‌جی جی 5 و گلکسی اس 7 به ترتیب ۱۷۵۹ و ۱۴۹۲ دقیقه گزارش شد.

در مورد زمان مصرف اینترنت هم آیفون از گوشی‌های اندرویدی عقب ماند اما تفاوت این مدت زمان چندان قابل ملاحظه نبود. البته این تمام ماجرا نیست.

مقایسه باتری آیفون 7

باتری آیفون 7 همچنان از باتری محصولاتی چون آیفون6 و 6s بهتر عمل کرده است. با این حال اپل با پوشش خبری منفی زیادی در مورد باتری محصول جدیدش روبرو شده است. بتانیوز نوشت: "عمر باتری آیفون 7 بدتر از باتری‌های اچ‌تی‌سی 10، سامسونگ گلکسی اس 7 و ال‌جی جی 5 است." از طرفی Inquisitr اعلام کرد:‌"باتری آیفون 7 بدترین عملکرد را در رقابت با دیگران از خود نشان داد" و Geek.com هم عنوان می‌کند که "آیفون 7 مقام آخر در آزمون باتری را به دست آورد."

گاردین در نقد خود گفته است که آیفون 7 باتری کوچکی دارد. تیتر مرور ویژگی‌های آیفون 7 در گاردین با این مضمون است: "چطور یک گوشی می‌تواند خوب باشد وقتی عمر باتری آن کم‌تر از یک روز است؟" حتی در این سایت گفته شده است که عمر باتری آیفون 7 از باتری آیفون 6S هم کوتاه‌تر است. این ادعا، عجیب به نظر می‌رسد. چرا که تست صورت گرفته توسط Which و مشخصات ارایه شده به وسیله‌ی اپل نشان داده‌اند که ظرفیت باتری آیفون 7 بالاتر از مدل 6S است. ظرفیت باتری آیفون 7 معادل ۱۹۶۰ میلی‌آمپر ساعت است حال آن که ظرفیت باتری آیفون 6S معادل ۱۸۱۰ میلی آمپر ساعت گزارش شده است. گرچه این اختلاف خیلی چشم‌گیر نیست اما یک روند رو به رشد را نشان می‌دهد.

باتری بزرگ‌تر لزوما به معنای طول عمر طولانی‌تر نیست. چرا که مصرف انرژی توسط سخت‌افزار و نرم‌افزار گوشی هم در این میان نقش دارند. اما در حالت کلی هر چه باتری بزرگ‌تر باشد طول عمر بیشتری می‌توان از آن انتظار داشت.

حتی اگر معلوم شود که مقایسه‌ی صورت گرفته توسط Which اغراق بوده است، باز هم احتمال زیان دیدن اپل به علت فضای ایجاد شده وجود دارد. طی نظرسنجی که از مصرف کنندگان اپل در ایالات متحده صورت گرفته است، ۶۷ درصد افراد طولانی‌تر شدن عمر باتری را دلیل ارتقای آیفون خود عنوان کرده‌اند. ضمن این که ۵۹ درصد این مصرف کنندگان، ضد آب بودن را در انتخاب خود در نظر گرفته‌اند و ۵۴ درصد هم بهبود کیفیت دوربین را دلیل خرید آیفون 7 دانسته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات