هماتلکام گوشی‌ های Moto Z و Moto Z Play را با قیمت یکسان جهانی وارد بازار ایران کرد

دوشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت هماتلکام شب گذشته، خود را به عنوان نماینده رسمی موتورولا در ایران معرفی و عرضه‌ی گوشی‌های Moto Z و Moto Z Play را به بازار کشور اعلام کرد.
تبلیغات

شب گذشته شرکت هماتلکام مراسم ویژه‌ای را برای رونمایی از گوشی‌های Moto Z و Moto Z Play با حضور خبرنگاران و برخی از نمایندگان فروش خود برگزار کرد. 

در ابتدای مراسم، شهرزاد احتشامی، مدیر بازاریابی هماتلکام تاریخچه‌ای از موتورولا را مرور کرد و از ساخت اولین موبایل و تجربه‌ی اولین مکالمه بر بستر موبایل توسط موتورولا گفت. 

تاریخچه‌ی کامل موتورولا را می‌توانید در مقاله‌ی «مروری بر تاریخچه موتورولا؛ اولین شرکت تولید‌کننده‌ی گوشی‌های موبایل» مطالعه کنید.

شهرزاد احتشامی

در ادامه امیر شاهین‌فرد، مدیرعامل هماتلکام، این شرکت را نماینده‌ی رسمی لنوو برای عرضه‌ی گوشی‌های موتورولا در بازار ایران معرفی کرد و از ورود قانونی موبایل‌های موتورولا و رجیستر شدن آن‌ها در اپراتورها خبر داد. وی همچنین قیمت محصولات موتورولا در ایران را یکسان با دیگر مناطق دنیا دانست. نسخه‌ی ۳۲ گیگابایت از گوشی موتو زد با قیمت ۶۲۵ دلار در بازار جهانی به فروش می‌رسد، اما نسخه‌ی دو سیم‌کارته با حافظه‌ی ۶۴ گیگابایت از این گوشی در بازار ایران با قیمت ۲٫۳۵۰٫۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد که حتی کمی پایین‌تر از حاصل‌ضرب قیمت دلاری در نرخ روز دلار در ایران است. گوشی میان رده‌ی Moto Z Play نیز با قیمت ۱٫۸۵۰٫۰۰۰ تومان به فروش خواهد رسید. 

شاهی مدیرعامل هماتلکام

هماتلکام خدمات پس از فروش گوشی‌های موتورولا را نیز در اختیار مشتریان قرار خواهد داد و یک سال گارانتی را برای این گوشی‌ها در نظر گرفته است. 

در ادامه هومن سیاری به معرفی دو گوشی Moto Z و Moto Z Play و همچنین ماژول‌های مختلف مربوط به آن‌ها پرداخت.

موتو زد کاور باتری

موتو زد دارای ۴ گیگابایت رم و پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ است. صفحه نمایش ۵.۵ اینچی آن روزلوشن QHD داشته و از پنل AMOLD بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی ۱۳ مگاپیکسلی بوده و موتو زد جک ۳.۵ میلی‌متر صدا را حذف کرده است تا برای استفاده از هدفون نیاز به تبدیل داشته باشید تا پورت یو‌اس‌بی به جک ۳.۵ میلی‌متری صدا بدل شود. باتری این گوشی نیز ۲۶۰۰ میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد.

موتو زد - موتو زد پلی

موتو زد پلی گوشی میان‌رده‌ی موتورولا است که شباهت زیادی به موتو زد دارد. گرچه تفاوت‌هایی در طراحی این گوشی به چشم می‌خورد. کاور پشت موتو زد پلی به جای بدنه‌ی دو رنگ از یک کاور تک رنگ و طرح‌دار بهره می‌برد. موتو زد پلی به یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۶۲۵، رم ۳ گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایتی با پشتیبانی از کارت حافظه‌ی خارجی تا ۲۵۶ گیگابایت، نمایشگر ۵.۵ اینچی سوپر امولد با رزولوشن فول اچ‌دی و یک باتری ۳۵۱۰ میلی آمپر ساعت مجهز شده است. این گوشی از Adoptable Storage پشتیبانی می‌کند و برخلاف موتو زد و موتو زد فورس که دارای نمایشگر امولد هستند، از صفحه نمایش سوپر امولد بهره می‌برد.

موتو زد

به نظر می‌رسد به لطف رزولوشن پایین‌تر نمایشگر و پردازنده‌ی کم‌مصرف به کار رفته روی موتو زد پلی باید منتظر شارژدهی مناسب این گوشی باشیم. ضمن اینکه موتو زد پلی از فناوری شارژ سریع Quick Charge 3.0 نیز بهره می‌برد. اما لنوو از یک دوربین ۱۶ مگاپیکسل با دیافراگم f/2.0 روی موتو زد پلی استفاده کرده است. دوربین جلو یک سنسور ۵ مگاپیکسلی دارد که به فلاش نیز مجهز شده است. 

هسل بلاد - ماژول موتو زد

هر دو این گوشی‌ها از ماژول‌هایی با نام Moto Mods نیز پشتیبانی می‌کنند. برای مثال ماد اسپیکر JBL علاوه بر بهتر کردن تجربه‌ی صوتی کار با گوشی، باتری را نیز به گوشی اضافه می‌کند. همچنین با اتصال یک پروژکتور به گوشی موتو زد، می‌توانید هر تصویر دلخواه خود را روی یک پرده یا دیوار با ابعاد ۷۰ اینچی به نمایش بگذارید. ماژول دیگر ساخت هسل‌بلاد است که با این موتو مود از زوم اپتیکال ۱۰ برابر و فلاش زنون در کنار سنسور ۱۲ مگاپیکسلی بهره‌مند خواهید شد.

گوشی‌های موتو زد و موتو زد پلی به همراه طیف وسیع ماژول‌های آن‌ها به زودی و با قیمت ۲٫۳۵۰٫۰۰۰ و ۱٫۸۵۰٫۰۰۰ تومان وارد بازار کشور می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات