آئودی خودروهای خودران را زودتر از پیش‌بینی‌ها وارد بازار خواهد کرد

جمعه ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
آئودی اعلام کرد که نسل بعدی سدان لوکس A8 به سیستم خودران مجهز خواهد شد و این شرکت قصد عرضه‌ی آن در اروپا در سال ۲۰۱۷ و در استرالیا در سال ۲۰۱۸ را دارد.
تبلیغات

دکتر دیتمار وگنریتر یکی از اعضای هیئت مدیره کمپانی آئودی طی مصاحبه‌ای با Caradvice عنوان کرد که با وجود محدودیت‌هایی که در اکثر کشورها برای استفاده از تکنولوژی‌های مرتبط با خودروهای خودران وجود دارد، این کمپانی با سرعت در حال حرکت به سمت استفاده از تکنولوژی رانندگی خودکار در خودروهای خود است. در این گزارش او همچنین تمام مسئولیت تلفات و تصادفات را در حین رانندگی با سیستم خودران Audi متوجه این کمپانی دانست. حرکتی که کمپانی ولوو در آن پیشگام است. در حالی که به نظر می‌رسد این اقدام از طرف این دو کمپانی حرکتی انقلابی است اما دکتر وگنریتر آن را امری طبیعی دانست و گفت زمانی که این امکان به راننده داده می‌شود تا دستان خود را از روی فرمان بردارد و به خواندن ایمیل‌هایش مشغول شود، بنابراین تمام مسئولیت اتفاقاتی که ممکن است رخ دهد، به عهده کمپانی سازنده خواهد بود.

آئودی-خودران-A8

دکتر ونگریتر هچنین خبر از به کارگیری سطح سوم سیستم خودران را در خودرو جدید A8 که سال ۲۰۱۷ در اروپا به بازار خواهد آمد با Caradvice در میان گذاشت. او گفت سال آینده کمپانی آئودی سیستم رانندگی خودکار را به صورت جهانی و در جاده‌های اصلی به وسیله مدل جدید خودرو A8 به اجرا در خواهد آورد.

زمانی که در حال رانندگی با این خودرو در آزادراه یا مناطق شهری هستید در سرعتهای کمتر از ۶۵ کیلومتر در ساعت قادر خواهید بود که دستانتان را از روی فرمان بردارید و تمام فعالیتها از جمله شتابگیری، ترمزگیری و حتی تعویض خطوط را به عهده خودرو بگذارید و خودتان به مطالعه کتاب یا هر چیز دیگری بپردازید.

بنا به گفته‌های دکتر ونگریتر، راننده خودرو که درحال گذراندن وقت خود با مطالعه کتاب، ایمیل یا فعالیت در رسانه‌های اجتماعی است می تواند با اطمینان خاطر به کار خود ادامه دهد چراکه خودرو از سیستمی بهره می‌برد که در مواقع بحرانی یا زمانی که نیاز است راننده کنترل خودرو را در دست بگیرد به او هشدار خواهد داد. برای مثال زمانی که خودرو وارد منطقه‌ای می‌شود که در دست بازسازی و تعمیر است، چیزی در حدود ۱۵ تا ۲۰ ثانیه قبل از رسیدن به این منطقه هشداری به راننده داده خواهد شد.

آئودی-خودران-A8

بنا بر اظهارات دکتر ونگریتر ، مانع اصلی بر سر راه این تکنولوژی، نبود دانش کافی یا عدم توانایی شرکت‌ها در توسعه سیستم‌های مرتبط نیست، بلکه قوانین و مقرراتی است که حضور خودروهایی از این دست را متاثر از آن می‌کند. در این میان، کشورهایی مثل چین و ایالات متحده اجازه ورود این خودروها را به جاده‌ها داده‌اند، اما در اروپا و استرالیا قوانین مقداری دست و پا گیرتر هستند. او همچنین گفت که این تکنولوژی در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت تا بتوانند آن را مورد آزمایش قرار دهند. چگونگی ایمن بودن این مسئله برای قانون گذاران توضیح داده خواهد شد و به منظور متقاعد کردن آنها داده‌های جمع‌آوری شده در اختیار آنان قرار خواهد گرفت.

شوان کلیری سخنگوی کمپانی آئودی در استرالیا نیز از صحبت‌های اولیه‌ای که بین این کمپانی و قانون گذاران در رابطه با آینده خودروهای خودران صورت گرفته است، خبر داد اما در رابطه با استفاده از تکنولوژی جدید آئودی در خودرو A8 جدید که در سال ۲۰۱۸ به بازارهای استرالیا خواهد آمد، تردید داشت. بر اساس بیانات او همه چیز به این مذاکرات وابسته خواهد بود. همچنین اثبات توانایی‌های سیستم خودران جدید آئودی نیازمند خودرویی است که از این سیستم بهره می‌برد.

دکتر ونگریتر باور دارد که با به بازار آمدن خودروهای خودران هزینه‌های ناشی از تصادفات کاهش خواهد یافت. در دراز مدت نیز با روی کار آمدن سطح پنجم این سیستم‌ها که در آن فرمان و پدال‌ها به کلی از خودرو حذف خواهد شد، با کمی بلند پروازی میزان تلفات به صفر خواهد رسید. او همچنین اضافه کرد که از نقطه نظر تکنولوژی و دانش فنی این مسئله امکان پذیر است، اما پیش‌بینی زمان وقوع آن کار آسانی نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات