رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: به دنبال ممنوعیت ورود گوشی‌ هوشمند هستیم

دوشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نماینده کمیسیون امنیت ملی مجلس با درخواست تولید گوشی بومی برای مسئولان، از پیگیری منع ورود گوشی‌های هوشمند به کشور خبر داد.
تبلیغات

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در بازدید از پلیس فتا اعلام کرد: «به دنبال نهایی کردن ممنوعیت ورود گوشی‌های هوشمند به کشور هستیم و تا زمانی که گوشی بومی‌ ساخته نشده باید آفت‌های گوشی‌های هوشمند را بزداییم.»

بروجردی افزود: «همین گوشی‌های هوشمند که در دست نمایندگان و همه مردم است، باید بومی‌سازی شود. به همین خاطر به دنبال ساخت گوشی‌های بومی هستیم. به سرعت باید این اقدام صورت بگیرد تا از تهدید امنیتی دور شویم.»

او ادامه داد: «برای عملی شدن این طرح تا مراحل قابل توجهی پیش‌رفته‌ایم اما مسئولان ذیربط باید برای این طرح اطلاع رسانی کنند. آنچه من مطلع هستم این است که طراحی و مراحل ساخت در حال انجام است اما اینکه چه زمانی این طرح به نتیجه می‌رسد را نمی توان از هم اکنون اعلام کرد. درهرحال با اجرای این طرح با توجه به برخی از نکات امنیتی از نشت اطلاعات به بیرون جلوگیری می‌شود.»

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی دراین باره گفت: «ما هر اقدامی که در جهت ایجاد مصونیت برای حفظ منافع ملی باشد دنبال می‌کنیم چون این امر در همه کشورها متداول است. حتی کشورهای سازنده هم خودشان از گوشی‌های خاص استفاده می‌کنند.»

این در حالی است که برای ساخت گوشی‌های هوشمند داخلی ایمن باید سیستم‌عامل داخلی تولید شود وگرنه تولید گوشی‌‌هوشمند در کشور با استفاده از سیستم‌عامل‌های موجود همچون اندروید هیچ فرقی با ورود گوشی‌های هوشمند دیگر به کشور ندارد.

در زمینه تولید سیستم‌عامل‌های داخلی برای کامپیوتر رومیزی تمام پروژه‌های تعریف شده در کشور شکست خورد و به نظر می‌رسد توان تولید سیستم‌عامل‌های همراه در کشور وجود ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات