پنج سال پیش در چنین روزی سامسونگ با معرفی گلکسی نوت، به مفهوم فبلت جان بخشید

جمعه ۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ نسل اول فبلت خود یا گلکسی نوت را ۲۸ اکتبر ۲۰۱۱ رونمایی کرد که از این‌رو امروز را باید پنجمین تولد این گوشی هوشمند خواند.
تبلیغات

سامسونگ پنج سال پیش اولین نسل از فبلت خود یا همان گلکسی نوت را رونمایی کرد. در آن زمان سامسونگ به اندازه‌ی امروز در حوزه‌ی تولید گوشی‌های هوشمند شناخته شده نبود و نتوانسته بود تا خود را به عنوان یکی از قدرت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند مطرح کند. هرچند این روزها چندان برای سامسونگ خوشایند نیست، چراکه سامسونگ در ماه‌های اخیر با مشکل گلکسی نوت ۷ روبرو شده و مجبور شد تا این گوشی هوشمند را از بازار جمع آوری کرده و به دلیل مشکلات ادامه دار باتری، تولید آن را نیز متوقف کند.

هرچند سامسونگ اولین تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند در فرم فکتور فبلت‌ها نبود، اما این کمپانی بود که با گلکسی نوت، به فبلت جان بخشید و کلاسی جدید را در گوشی‌های هوشمند به راه انداخت.

در سال ۲۰۱۰ کمپانی دل محصولی را با نام Dell Streak رونمایی کرد که در واقع می‌توان آن را به عنوان اولین فبلت معرفی کرد. این گوشی هوشمند از وجود یک نمایشگر ۵ اینچی بهره می‌برد، حال آنکه خبری از قلم در این فبلت نبود. با وجود اینکه محصول دل نتوانست موفقیت چشم گیری به دست بیاورد، اما متخصصان سامسونگ شانس استقبال از فبلت را بالا ارزیابی کرده و کار روی نسخه‌‌ای بزرگ از یک گوشی هوشمند در تیم تحقیق و توسعه‌ی سامسونگ آغاز شد. سامسونگ با هدف توسعه‌ی گوشی هوشمند مجهز به نمایشگری بزرگ که بتوان با استفاده از قلم روی آن اقدام به ترسیم و نگارش یادداشت کرد، کار روی گلکسی نوت را آغاز کرد.

متخصصان بخشی تحقیق و توسعه‌ی سامسونگ در رابطه به پروژه‌ی جدید تعریف شده توسط مدیران سامسونگ ایده‌ای نداشتند، چراکه طراحی گوشی هوشمندی با نمایشگر بزرگ در آن زمان کمی نامتعارف بود. در واقع یافتن سایزی مناسب که برای یادداشت برداری و ترسیم اشکال با قلم مناسب بوده و همچنین بتوان آن را در جیب قرار داد، کمی سخت بود، چراکه هیچ پیش زمینه‌ی ذهنی در نزد متخصصان سامسونگ وجود نداشت. با نزدیک شدن به ضرب الاجل تعیین شده، بالاخره یک نمونه مجهز به نمایشگر ۵.۳ اینچی رونمایی شد.

گلکسی نوت سپس وارد فاز تولید انبوه شد و موفقیتی قابل تحسین را برای سامسونگ به ارمغان آورد، بطوریکه این گوشی هوشمند موفق شد تا در فاصله‌ی سه ماه از زمان عرضه در  بیش از ۵ میلیون دستگاه به فروش برسد.

نظر شما در مورد برند گلکسی نوت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات