رکورد شکنی سریع‌ترین وسیله‌ی نقلیه یک چرخه جهان

جمعه ۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
سریع‌ترین وسیله‌ی نقلیه‌ی یک چرخه‌ی جهان اقدام به شکستن رکورد سرعت کرد.
تبلیغات

شاید مونوویل (Monowheel) یا همان یک چرخه بهترین انتخاب برای استفاده به عنوان وسیله‌ی نقلیه‌ی شخصی نباشد اما این قضیه باعث نتوانست مانع کوین اسکات برای شکست رکورد سرعت با چنین وسیله‌ای شود.

سال گذشته اسکات و تیم UK Monowheel با استفاده از وسیله‌ی نقلیه‌ی یک چرخه‌ای که هدایت آن بر عهده‌ی خود شخص اسکات بود توانستند رکورد سرعت ۹۸.۴ کیلومتر بر ساعت را از خود بر جای بگذارند. 

چنین عددی برای وسیله‌ی نقلیه‌ی به شدت ناپایداری که ۹۷ کیلوگرم وزن دارد عدد بدی نیست. برای کنترل این وسیله‌ی نقلیه باید کنترل بسیار دقیقی بر روی پدال گاز داشت تا بالانس آن به هم نخورد. یکی از چالش‌های جدی برای اسکات این بود که از به وجود آمدن حادثه‌ی چرخشی پیشگیری کند، این اتفاق زمانی پیش می‌آید که سوارکار  که در داخل چرخ ۵۹ اینچی قرار دارد شروع به چرخیدن با خود چرخ کند. 

برای شکستن رکورد جهانی مونوویل باید حرکت خود را به آهستگی شروع می‌کرد و ثبت سرعت نیز در مسافت ۴۰۲ متری مسیر انجام شد. خوشبختانه در این مسیر هیچ پیچی وجود نداشت.

رکورد جهانی گینس همچنان افراد را تشویق به تقویت و توسعه‌ی وسایت نقلیه‌ی قدرتمند و سریع می‌کند و همواره افرادی تلاش دارند تا رکورد را به نام خود به ثبت برسانند. 

لینک دانلود

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات