چرا اپل و گوگل فرصت استفاده از بحران گلکسی نوت 7 سامسونگ را از دست دادند؟

جمعه ۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
فایننشال تایمز ادعا می‌کند که غافلگیری و محدودیت تولید آیفون ۷ پلاس و گوگل پیکسل باعث شده هیچکدام از این گوشی‌ها از بحران انفجار نوت ۷ بهره‌‌ی قابل توجهی نبرند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

تولید پایین محصولات، باعث شده اپل و گوگل از بحران انفجار گوشی‌های سامسونگ بهره‌ی کافی را نبرند. این تحلیلی است که «فایننشال تایمز» از شرایط کنونی بازار تلفن‌های همراه ارائه کرده است.

دو هفته پیش، سامسونگ ناچار به فراخوانی میلیون‌ها گوشی گلکسی نوت ۷ خود و توقف تولید آن‌ها شد. این فراخوانی پس از آن اتفاق افتاد که در چندین مورد این گوشی‌ها آتش گرفته و توسط این شرکت ناامن تشخیص داده شده‌اند.

این بحران پیچیده، اعتبار سامسونگ را با تهدید جدی مواجه کرده و بسیاری از صاحبان پیشین نوت ۷ را به سمت خرید از سایر شرکت‌ها (از جمله اپل و گوگل) هدایت کرده است.

هرچند طبق گزارش FT، این دو شرکت بزرگ آمریکایی فرصت پر کردن «جای خالی به جا مانده از توقف تولید محصولات سامسونگ در بازار» را از دست داده‌اند.

اپل به تازگی درآمد یک‌چهارم نهایی سال را منتشر کرده است؛ و اعلام کرده که درخواست‌های مربوط به آیفون ۷ پلاس (نزدیک‌ترین رقیب اپل برای نوت ۷) از انتظارات این شرکت به شکل قابل توجهی پیشی گرفته است. به این معنی که زمان انتظار مشخص شده در سایت اپل، برای خرید آیفون ۷ پلاس، به ۸ هفته رسیده است.

لوکا مائِستری، رئیس امور مالی اپل، در این باره می‌گوید: «هم‌اکنون ما به شدت از کمبود موجودی آیفون ۷ پلاس رنج می‌بریم. همچنین درخواست خرید برای آیفون‌های مشکی بسیار بیشتر از انتظار ما بوده است. به این معنی که اپل در حال حاضر تمامی محصولات تولیدشده‌ی خود را مستقیما به فروش می‌رساند.»

او ادامه می‌دهد: «متاسفانه با نزدیک شدن به ماه دسامبر، موجودی انبار و درخواست‌های ما تعادل مناسبی ندارند. به همین دلیل مشخص نیست که تا چه اندازه تاثیرات بحران سامسونگ بر فروش ما اثر می‌گذارد. جواب نهایی تا پایان سال مشخص خواهد شد.»

پیکسل گوگل

در کنار این، مجله‌های فناوری استقبال بسیار خوبی از گوشی‌های جدید گوگل، با نام پیکسل، کرده‌اند. این گوشی‌ها که قیمتی نزدیک به ۶۵۰ دلار دارند جایگزین مناسبی برای گلکسی نوت ۷ خواهند بود. هرچند گوگل نیز از نظر موجودی انبار در محدودیت است؛ و احتمالا در متقاعد کردن مشتریان سامسونگ برای تغییر برند خود به مشکل خواهد خورد.

یکی از نمایندگان گوگل در این‌باره می‌گوید: «ما بسیار خوشحالیم که از گوشی‌های پیکسل تا این اندازه استقبال شده است. و باید اعتراف‌ کنیم که درخواست‌ها از حد انتظار ما بسیار بیشتر بوده‌اند. در حال حاضر تمرکز شرکت بر پر کردن مجدد انبارها و عرضه‌ی دستگاه‌های جدید به بازار است.»

با این وجود غول فناوری چین، شیائومی، یک فبلت جدید با مشخصات قدرتمند عرضه کرده است که احتمالا از خلا فعلی موجود در بازار سود خواهد برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات