مک بوک پرو جدید با نوار لمسی اولد معرفی شد

پنج‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
مطالعه 5 دقیقه
کمپانی اپل از لپ‌تاپ جدید مک‌بوک‌ پرو با نوار لمسی OLED رونمایی کرد.
تبلیغات

سرانجام پس از گمانه‌زنی‌های فراوان، شرکت اپل در جریان رویداد Hello Again، از نسل جدید لپ تاپ مک ‌بوک پرو رونمایی کرد. این شرکت‌ مدت‌ها بود که طراحی لپ‌تاپ خود را مورد بازنگری قرار نداده بود و تنها به اضافه کردن ترک‌پد فورس‌تاچ بسنده کرده بود، اما اپل امروز نسل جدید مک‌بوک پرو را با تغییرات قابل توجهی در طراحی، رونمایی کرد.

مک‌بوک پرو جدید از بدنه‌ای تمام‌فلزی و با طراحی جدید بهره می‌برد. مطابق با شایعات، اپل نوار لمسی OLED را به قسمت بالای کیبورد مک‌بوک پرو اضافه کرده و آن را Touch Bar‌ می‌نامد، به گفته‌ی اپل، تاچ‌ بار نیز از یک نمایشگر رتینا بهره می‌برد و از دو ورودی ژست‌های حرکتی و تپ کردن پشتیبانی می‌کند. در سمت راست تاچ‌بار نیز نسل دوم از حسگر اثر انگشت Touch ID قرار گرفته است که توسط پوشش شیشه‌ای سفایر محافظت می‌شود. 

مک‌بوک پرو جدید

مک‌بوک پرو جدید باریک‌ترین و سبک‌ترین نسل از این لپ‌تاپ محسوب می‌شود و در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری عرضه خواهد شد. نسخه‌ی ۱۳ اینچی مک‌بوک تنها ۱.۳۶ کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن نیز ۱۴.۹ میلی‌متر است که نسبت به ضخامت ۱۸ میلی‌متری نسل کنونی بسیار باریک‌تر محسوب می‌شود. ابعاد ترک‌پد فورس تاچ مک‌بوک‌ پرو جدید، نسبت به قبل دو برابر شده و نسل دوم از مکانیزم کیبورد butterfly سبب نازک شدن این لپ‌تاپ شده است.

روشنایی نمایشگر جدید ۶۷ درصد بیشتر است و نسبت کنتراست آن نیز نسبت به نسل قبل، بهبودی ۶۷ درصدی را تجربه کرده است. لازم به ذکر است که نمایشگر مک‌بوک پرو جدید قادر به نمایش ۲۵ درصد رنگ بیشتر است. اپل مدعی است که این نمایشگر علیرغم بهبودهایی که تجربه کرده است، مصرف انرژی کمتری نیز دارد.

مک بوک پرو جدید 2017

اپل در نسخه‌ی ۱۵ اینچی مک‌بوک پرو جدید از یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Core i7 و حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی با فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز استفاده کرده است، ضمن آنکه در این لپ‌تاپ وظیفه‌ی پردازش‌های گرافیکی بر عهده‌ی تراشه‌ی ATI Radeon Pro‌ با حداکثر حافظه‌ی ۴ گیگابایت است. حافظه‌ی ذخیره‌سازی این نوت‌بوک، ۵۰ درصد سریع‌تر از نسخه‌ی قبلی است و می‌توان آن را حداکثر با ۲ ترابایت حافظه‌ی SSD سفارش داد. اپل مدعی است که حجم صدای تولید شده توسط اسپیکرهای نسخه‌ی ۱۵ اینچی مک ‌بوک پرو جدید بسیار بالاتر از نسخه‌ی قبلی آن است و داینامیک رنج آن‌ها نیز دو برابر شده است.

مدل ۱۳ اینچی مک‌بوک پرو ۲۰۱۶ در دو نسخه با پردازنده‌های Core i5‌ یا Core i7، رم ۸ گیگابایتی و با پردازنده‌ی گرافیکی Iris Pro اینتل روانه‌ی بازار خواهد شد. این دستگاه نیز همانند مدل بزرگ‌تر از حافظه‌‌‌ی رم پرسرعت جدید بهره می‌برد.

مک‌بوک پرو جدید

هر دو لپ‌‌تاپ به چهار پورت Thunderbolt 3 USB Type-C مجهز هستند، از هرکدام از این پورت‌ها می‌توان برای شارژ کردن لپ‌تاپ استفاده کرد. این دستگاه‌ها همچنین از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون بهره می‌برند، اما هیچ‌گونه درگاه کارت حافظه SD هر پورت مشابه دیگری در آن‌ها وجود ندارد. براساس اطلاعاتی که اپل در رویداد خود اعلام کرد، پورت‌های USB-C جایگزین پورت‌های شارژ، تاندربولت، یو‌اس‌بی، DisplayPort، اچ‌دی‌ام‌آی و VGA شده‌اند. متاسفانه این به مفهوم آن است که درست مانند مک‌بوک ۱۲ اینچی، در لپ‌تاپ‌های مک‌بوک‌ پرو جدید نیز شاهد کابل برق MagSafe نخواهیم بود.

لازم به ذکر است که اپل طول عمر باتری را برای هر دو نسخه از لپ‌تاپ مک‌بوک پرو جدید، "تا ۱۰ ساعت" اعلام کرده است که نسبت به نسخه‌ی قبل، بهبودی جزئی به شمار می‌رود.

مک بوک پرو جدید 2017

در کنار مدل‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی مجهز به نوار تاچ‌بار، اپل مدل ۱۳ دیگری را نیز رونمایی کرد که از نوار یاد شده بهره نمی‌برد. این مدل با هدف جایگزینی لپ‌تاپ مک‌بوک ایر عرضه خواهد شد. نسبت به مک‌بوک ایر قدیمی، مک‌بوک پرو جدید ۲ میلی‌متر باریک‌تر است و ۱۳ درصد حجم کمتری دارد. این لپ‌‌تاپ به جای ۴ پورت موجود در نسخه‌های دیگر تنها ۲ پورت Thunderbolt 3 USB-C دارد و از یک پردازنده‌ی Core i5‌ ضعیف‌تر بهره می‌برد.

در پایان می‌توانید تفاوت‌ مشخصات سخت‌افزاری موجود در بین نسل قبل و نسل جدید مک‌بوک پرو را مشاهده کنید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات