۸ روش که به حفظ انگیزه و انرژیتان کمک می‌کند

پنج‌شنبه ۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
قصد داریم به بررسی ۸ روش که کارشناسان برای حفظ روحیه و انرژی در محیط کاری و زندگی روزمره توصیه کرده‌اند بپردازیم.
تبلیغات

برای اینکه بخواهید فعالیت بهتری نسبت به همکاران خود داشته باشید تنها بهتر انجام دادن وظایف نیست زیرا بعد از اینکه یاد بگیرید چطور وظایفتان را به‌خوبی انجام دهید چالش جدیدی به وجود می‌آید.

در این چالش، شما باید تلاش کنید که مانند روزهای گذشته وظایفتان را به بهترین شکل انجام دهید و این موضوع میسر نمی‌شود مگر اینکه هر روز را با انرژی مثبت و انگیزه برای رشد شروع کنید.

شروع روز با انرژی مثبت بسیار مهم است زیرا حفظ انگیزه و در نتیجه راندمان کاریتان در آن روز به انرژی شما بستگی دارد. حتما بارها و بارها نیز شنیده‌اید که می‌گویند مثبت باشید، مثبت فکر کنید و تنها در فعالیت‌هایی که انرژی مثبتی دارند شرکت کنید.

هر چقدر که این گفته‌ها زیبا و با ارزش به نظر برسند اما باید قبول کرد هر چیز که ارزش بالایی داشته باشد رسیدن به آن نیز سخت‌تر خواهد بود؛ مخصوصا در شرایط کنونی که چالش‌ها گاهی اوقات از حد توان انسان‌ها بیشتر می‌شوند.

کافی است به اخبار نگاهی کرده یا صحبت‌های همکاران در مورد مشکلاتشان را بشنوید تا انرژی منفی آنها روی راندمان کاریتان تاثیر بدی بگذارد. در یک کلام باید گفت که انرژی منفی در اطراف ما پراکنده شده است اما گرفتار آنها شدن تنها به ما بستگی دارد.

در واقع شما باید کاری کنید که انرژی منفی به درون شما نفوذ نکند. اینکه هر روز پرانرژی باشید دقیقا به درون شما بستگی دارد. شاید پرانرژی بودن رمز اصلی موفقیت نباشد اما باید قبول کرد که در راه رسیدن به موفقیت می‌تواند فوق‌العاده موثر باشد.

به‌تازگی جان گردن، نویسنده کتاب پرفروش «اتوبوس انرژی» مصاحبه‌ای داشته که به ۸ روش برای افزایش انرژی مثبت و دوری از انرژی‌های منفی اشاره می‌کند. همراه زومیت باشید تا نگاهی به روش‌های توصیه شده توسط جان گردن بیندازیم.

تصمیم‌ها را خودتان بگیرید

زندگی با انتخاب‌ها شکل می‌گیرد. برای اینکه در زندگی خود موفق باشید، پرانرژی بوده و همچنین ظرفیت‌هایتان را به چالش بکشید نیاز دارید که انتخاب‌ها به عهده شما بوده و تصمیم‌ها را خودتان بگیرید. جان در این رابطه می‌گوید:

شما می‌توانید به اطرافیان و اشخاص بی‌انگیزه نگاهی کرده و فکر کنید که موفقیت مسئله‌ای غیرممکن است یا می‌توانید به خودتان ایمان داشته و با انرژی مثبت برای رسیدن به موفقیت تلاش کنید.

مانند یک قهرمان با خودتان صحبت کنید

برخلاف بعضی از باورها که صحبت کردن با خود را تمسخر کرده یا آن را منع می‌کنند بهتر است بدانید که کارشناسان نه‌تنها این موضوع را بد نمی‌دانند بلکه مردم را به انجام آن تشویق می‌کنند.

شما با صحبت با خودتان در واقع افکارتان را سبک و سنگین کرده و خود را آماده برای بیان آنها در برابر دیگران می‌کنید. جان گردن در این رابطه گفته است:

به‌جای اینکه به خودتان گوش دهید با خود صحبت کنید. به‌جای اینکه گلایه کنید، ترسیده و مردد شوید، با خودتان صحبت کنید تا به حقیقت و شجاعت لازم برای رو به جلو حرکت کردن برسید.
کسب و کار

در برابر افراد منفی‌باف سرسخت باشید

اجتماعی بودن بسیار مهم است. با این وجود باید در نظر داشته باشید که بهتر است با افراد منفی‌باف نیز رابطه داشته باشید اما به‌گونه‌ای باشد که نتوانند روی شما تاثیر بگذارند. جان می‌گوید بهتر است اطرافیان خود را متوجه این امر کنید که علاقه دارید با کسانی که پرانرژی هستند و دید مثبتی به زندگی دارند معاشرت داشته باشید. همانطور که گاندی گفته است:

اجازه نمی‌دهم کسی با قدم‌های کثیف وارد ذهن من شود.
مقاله کسب و کار

برای اهدافتان زندگی کنید

رسیدن به اهداف، یک انگیزه بسیار قوی است که به شما کمک می‌کند تا در مسیر زندگیتان همیشه رو به جلو حرکت کنید. پرانرژی بودن در واقع مسیر رسیدن به هدف را جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر کرده و باعث می‌شود انرژی کافی برای بالا بردن راندمان کاریتان در روز را به دست آورید. جان گردن می‌گوید:

به یاد داشته باشید که به چه علت وظایفتان را انجام می‌دهید. ما به خاطر انجام وظایف خسته نمی‌شویم بلکه به خاطر فراموش کردن علت انجام دادن آنها است که میل به کار کردن را از دست می‌دهیم.

نگاهتان به شکست را تغییر دهید

گاهی اوقات انسان‌ها تمام تلاششان را می‌کنند تا زمانی که پیروز شوند یا شکست بخورند و اگر نتیجه شکست باشد متاسفانه آن نقطه‌ای است که دیگر دست از تلاش می‌کشند. اگرچه این موضوع را فراموش کرده‌اند که شکست به معنی پایان راه نیست.

در نظر داشته باشید که شکست تنها به این معنی است که شما روشی یافته‌اید که نتیجه‌ای متفاوت با آنچه می‌خواستید داشته است؛ بنابراین اگر در زندگی یا کارتان با شکست رو به رو شدید به این موضوع فکر کنید که تجربه بیشتری کسب کرده و نسبت به قبل رشد کرده‌اید.

بیشتر لبخند زده و بخندید

لبخند زدن کار بسیار ساده اما مهمی است که گاهی اوقات اهمیت آن را فراموش می‌کنیم. در نظر داشته باشید در کسب و کارهایی که مدیران دائما به کارمندان لبخند زدن و برخورد خوب با مشتریان را توصیه می‌کنند انگیزه و نشاط کارمندان بالاتر است.

مدیران باهوش این کار را تنها برای رضایت مشتریان توصیه نمی‌کنند بلکه می‌خواهند کادر شاد و پرانگیزه‌ای داشته باشند. آنها می‌دانند روحیه‌ی بالای کارمندان به معنی بالاتر رفتن راندمان کاری آنها است؛ بنابراین اگر یک مدیر هستید لبخند زدن را به کارمندان توصیه کنید و اگر کارمند هستید همیشه لبخند به لب داشته باشید.

مقاله کسب و کار

از دنیای درون خود محافظت کنید

یکی از موارد مهمی که همیشه باید در نظر داشته باشید این است که هیچ‌گاه اجازه ندهید شرایط بد بتوانند انرژی مثبت شما را بربایند. جان گردن می‌گوید:

در نظر داشته باشید که دنیای اطراف شما نمی‌تواند به درونتان تسلط داشته باشد و تنها این شما هستید که شرایط را برای خودتان سخت می‌کنید.

صبور باشید

یکی از دلایلی که انسان‌ها به دام انرژی منفی می‌افتند صبور نبودن است. ما انسان‌ها علاقه داریم که به هرچه دوست داریم برسیم اما مشکل زمانی شروع می‌شود که متوجه نمی‌شویم موفقیت در یک شب رخ نمی‌دهد و برای رسیدن به آن باید صبر پیشه کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات