نام اپلیکیشن Google Cast به Google Home تغییر یافت

چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل نام اپلیکیشن گوگل‌کست را به گوگل‌هوم تغییر داده است.
تبلیغات

اوایل ماه جاری مشخص شد که نام اپلیکیشن Google Cast به Google Home تغییر یافته است. با توجه به معرفی بلندگوی هوشمند گوگل‌هوم، که در واقع رقیبی برای اسپیکر هوشمند آمازون اکو محسوب می‌شود این تغییر نام در اپلیکیشن یاد شده نیز منطقی به نظر می‌رسد. حال این تغییر با عرضه‌ی یک بروزرسانی در اپلیکیشن یاد شده اعمال می‌شود و علاوه بر این اپ، از بلندگوی گوگل‌هوم و کروم‌کست‌اولترا را نیز پشتیبانی خواهد کرد. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید.

اگر قصد خرید گوگل‌هوم یا کروم‌کست‌اولترا را ندارید، احتمالا بروزرسانی اپلیکیشن یاد شده چندان برای شما حائز اهمیت نخواهد بود. این اپلیکیشن حالا متفاوت شده و در کنار تغییری که در نام آن اعمال شده، رابط کاربری نیز بروزرسانی شده است. از جمله تغییرات قابل توجه در رابط کاربری این اپلیکیشن، می‌توان به نوار جستجو اشاره کرد که حالا در کنار دکمه‌ی شناور اکشن در گوشه‌ی سمت راست قرار داده شده است. علاوه بر این، تب‌های What's On و نیز Get Apps ساده‌تر شده و حالا نام آن‌ها به Watch و Discover تغییر یافته است. همچنین این دو تب با تب Devices یکی شده‌اند.

همانطور که در تصویر بالای مطلب مشاهده می‌کنید، آیکون جدید این اپلیکیشن گرد نشده است. این مورد کمی عجیب به نظر می‌رسد چراکه در اندروید ۷.۱ نوقا، گوگل یک تم در نظر گرفته که آیکون‌ها در آن به شکل دایره‌ای در نظر گرفته شده‌اند. 

با در نظر گرفتن این موضوع که اپلیکیشن مورد اشاره ابتدا با نام کروم‌کست عرضه شده بود، در طی سه سالی که از زمان معرفی ان می‌گذرد، این سومین باری است که شاهد تغییر در نام اصلی آن هستیم. اما اکنون با توجه به اینکه اسپیکر هوشمند گوگل‌هوم احتمالا به یکی از بازیگران اصلی حوزه‌ی لوازم خانگی هوشمند و هوش مصنوعی مبدل خواهد شد، به نظر نمی‌رسد که در آینده‌ی نزدیک تغییر دیگری در نام و کارکرد این اپلیکیشن رخ دهد.

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات