گوشی DTEK60 بلکبری معرفی شد، پردازنده اسنپدراگون 820 و دوربین 21 مگاپیکسل

سه‌شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گوشی‌هوشمند جدید بلک‌بری به نام DTEK60 از امروز با قیمت ۴۹۹ دلار و ازطریق وب‌سایت رسمی این شرکت به فروش می‌رسد.
تبلیغات

بلک‌بری امروز یک گوشی‌هوشمند جدید را به مجموعه محصولات خود اضافه کرد. این دستگاه که DTEK60 نام دارد، در واقع مدل جدید DTEK50 است که اوایل سال جاری معرفی شده بود، با این تفاوت که مشخصات و قابلیت‌های بهتری نسبت به مدل قبلی خود که یک دستگاه رده‌پایین بود را ارائه می‌دهد. مدل آنلاک DTEK60 به صورت مستقیم از امروز و ازطریق وب‌سایت رسمی کمپانی بلک‌بری با قیمت ۴۹۹ دلار قابل سفارش است. در ادامه‌ی مطلب با زومیت همراه باشید تا نگاهی دقیق‌تر به مشخصات فنی و قابلیت‌های این دستگاه داشته باشیم

همانند DTEK50، طراحی گوشی‌هوشمند جدید DTEK60 نیز بر پایه‌ی طرح‌های شرکت TCL بوده و از این بابت شباهت بسیار زیادی به گوشی‌هوشمند آیدل ۴ اس شرکت آلکاتل دارد. نمایشگر این محصول ۵.۵ اینچی بوده و رزولوشن QHD را ارائه می‌دهد. بدنه‌ی این گوشی‌ نیز از جنس فلز بوده و بخش پشتی و جلویی آن به‌طور کامل با لایه‌ای از جنس شیشه پوشانده شده است. گوشی‌هوشمند مورد بحث نسبت به DTEK50 ضخامت کمتری داشته و بلک‌بری یکسری از مشخصات فنی آن را ارتقا داده و همین امر موجب می‌شود تا از لحاظ امکانات و ویژگی‌های فنی، بتوان DTEK60 را مدل آلکاتل آن مقایسه کرد. پردازنده‌ی در نظر گرفته شده برای گوشی یاد شده اسنپدراگون ۸۲۰ بوده و دوربین پشتی آن نیز ۲۱ مگاپیکسلی است. ظرفیت باتری این محصول نیز ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعت بوده و از قابلیت شارژ سریع کوالکام موسوم به Quick Charge 3.0 پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به درگاه یو‌اس‌بی نوع سی، سنسور اثرانگشت در بخش پشتی و یک دکمه‌ی قابل سفارشی‌سازی در لبه آن اشاره کرد.

در بخش نرم‌افزاری هم، DTEK60 به صورت پیش‌فرض سیستم‌عامل اندروید ۶.۰ مارشمالو را اجرا می‌کند و بلک‌بری در این مورد می‌گوید که در حال کار روی به‌روزرسانی اندروید نوقا برای این گوشی‌هوشمند است. شرکت مورد بحث همیشه سعی داشته که محصولاتش را با استفاده از بوت‌لودر امن، روت سخت‌افزاری و اپلیکیشن DTEK، نسبت به سایر دستگاه‌های اندرویدی با ویژگی‌های امنیتی قدرتمندتری عرضه کند. علاوه بر این، پچ‌های امنیتی نرم‌افزاری نیز با سرعت بیشتری برای محصولات اندرویدی بلک‌بری منتشر می‌شوند. اپلیکیشن‌های کاربردی بلک‌بری نیز به صورت پیش‌فرض در این گوشی‌هوشمند دردسترس کاربران قرار دارند که از جمله می‌توان به Hub، تقویم، و کیبورد خاص این شرکت اشاره کرد.

با ساخت DTEK60، بلک‌بری از یک تولیدکننده‌ی کاملاً سخت‌افزاری به شرکتی مبدل شده که با استفاده از برند خود، عملیات تولید محصولاتش را به سایر شرکت‌ها واگذار می‌کند. این شرکت اعلام کرده که در مشخصات فنی و نیز طراحی و امکانات گوشی‌هوشمند DTEK60 نقش اساسی داشته و این در حالی است که دستگاه‌های آینده‌ی این کمپانی به صورت کامل توسط تولیدکنندگان دیگر و تحت مجوز بلک‌بری تولید خواهند شد.

بلک‌بری تصمیم گرفته تا همان کاری که در مورد DTEK50 انجام داده را برای گوشی جدید DTEK60 نیز انجام دهد. این یعنی مشتریان عادی نیز می‌توانند نسبت به خرید محصول مورد اشاره اقدام کنند ولی این دستگاه برای مشتریان تجاری و کارکنان دولتی در نظر گرفته شده است.

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش نظرات با زومیت و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات